Tjenare, jag har idag kopplat för fullt och skulle testköra midbasen som jag satt i dörren och diskanten som jag satt uppe på instrumentbrädan, alltså en sida av högtalarna så att säga, hann inte med den andra sidan, således är RIGHT inkopplat. (har ett kicker ss 6,5 kit).
Jag har dragit nya kablar till allt, ut till dörren och till diskanten. Från min tvåkanaliga steg på utgångarna RIGHT -,+ har jag dragit en högtalarkabel till det högra delningsfiltret i fram och strömsatt det på INPUT +,-.
MID +, - går helt enkelt ut till midhögtalaren i dörren och "tweeter" +,- går således upp till diskanten.
När jag skulle testköra midbasen och diskanten så kom den bara ett lågt lågt brusande ljud från den men MID högtalaren dunkade på bra. Jag har dubbelkollat att alla kablar sitter i ordentligt, det måste vara något annat knas.
Det knepiga är att jag har testat med den andra diskanten som jag ännu inte kopplat in och det blir precis samma fel, dock när jag kopplade på diskanten på orginaldiskantkablarna så funkade den klockrent, då drar jag slutsatsen att tweeter-utgångarna är sönder, men systemet är nytt?
Har ni några andra tankar om vad som kan vara fel? Kabeln från slutsteget är ju i alla fall hel eftersom att dörrhögtalaren fungerar klockrent.
Jag trodde att felet låg i att jag satt diskanten uppe på instrumentpanelen (diskanten är gängad i midbasen i vanliga fall) så att den inte fick något magnelfält, men så var inte fallet.
Tackar ödmjukast på förhand. riktigt jävla frustrerande när man slitit hela dagen så funkar det inte