3204
Sök

RYCKIG OCH HOPPANDE KÖRNING GOLF GTI 16V 88a

7 Inlägg
18 maj 2010
Trådstartare
Min bil RYCKER och HOPPAR VÄLDIGT mkt och jag förstår mig inte på den? insprutet hjälper inte att skruva på för de händer inge mer än vad som ska hända.. de blir alltså inte bättre, Den går RUTTET just nu å va och besikta den idag och fick 5.3 CO ?? nått är fel, förra mätningen för ca 3-5 månader sen så va de på 1.3!!

fördelaren? Bakom den å innanför den lilla "plastbrickan/ avskiljningen så är de Olja å så, SKA DE VA SÅ? Ytters pyttelite olja i kanterna på fördelarn.. men innanför "brickan" så är de olja? känns fel.

Stift, BYTTA

Tändkablar Mätta till bra resultat.

Något är fel å JAG BER hjälp mig?

385 Inlägg
18 maj 2010
Är det ABF-motorn? Då finns där ett relä till databoxen som tydligen ofta går sönder (det är märkt med texten "30A"). Kostar typ 100 kr att byta.

Min bil (med ABF-motorn) hade jävligt ryckig gång och gick fett så in i... Det sketna reläet löste alla problemen. smile Så det kan vara värt att testa..
Senast redigerat av evilmaster (18 maj 2010)

95 Inlägg
19 maj 2010
Lambdan ? min bil va likadan häromdagen , de visa sig att kabeln hade gått av från den , din lambda bara kanske gått åt skogen ?

391 Inlägg
19 maj 2010
Vad är det för motor? beteckningen på den?

Om det är en 88a så är det inte säkert den har lambda så testa o byt packboxen bakom fördelaren smile

7 Inlägg
19 december 2010
Trådstartare
jag hittade felet och de va att luftfiltret va så dåligt så bilen fick knappt luft att orka ngt! jag testade allt osv men inget funka sen ryckte jag ur luftfiltret för att skaka av de lite( hittade en död fågel i burken med hehe) och bilen helt plötsligt börja gå jämnt och funkade klockrent!!
så där har vi en till lösningn för golf gti 88.. DÖD FÅGEL I BURKEN! höhö

Sök