3630
Sök

c lås ur funktion på 740

259 Inlägg
3 december 2006
Trådstartare
Tjena mitt c lås slutade fungera på min vänstra bakdörr idag. Jag har en 740 gle 88. Dom andra 3 dörrarna fungerar perfekt. Någon som vet vad man kan göra för att få det att fungera igen?? Den reagerar lite men den öppnar inte.

Tacksam för svar!

///GASGAS
Senast redigerat av gasgas (3 december 2006)

Gorgilus addictus
4 760 Inlägg
3 december 2006
Kan ju vara en givare som är sönder smile. Du kan ju kolla den på vänster bak dörr...

Allt för den där jävla hatten!

259 Inlägg
3 december 2006
Trådstartare
THEBADGUY skrev:
Kan ju vara en givare som är sönder smile. Du kan ju kolla den på vänster bak dörr...

var sitter givaren??

1 893 Inlägg
3 december 2006
Mest troligt motorn som håller på att ge upp. Ifall det rycker lite i den, så är det kärv i mekaniken eller motorn som inte orkar mera.
Börja med att smörja upp allt. Ta ner dörrpanelen och kolla att allt går lätt.

259 Inlägg
3 december 2006
Trådstartare
Kristian_V skrev:
Mest troligt motorn som håller på att ge upp. Ifall det rycker lite i den, så är det kärv i mekaniken eller motorn som inte orkar mera.
Börja med att smörja upp allt. Ta ner dörrpanelen och kolla att allt går lätt.

Vilken motor är det du menar? var sitter den osv?

Gorgilus addictus
4 760 Inlägg
3 december 2006
gasgas skrev:
THEBADGUY skrev:

var sitter givaren??

Kolla vid dörrhandtaget på insida eller runt omkring de....där satt den på vår iallafall(bara följ från låsmekanismen så ska du hitta den.)
Senast redigerat av THEBADGUY (3 december 2006)

Allt för den där jävla hatten!

1 893 Inlägg
3 december 2006
Sitter ingen givare annat än i förardörren på 740.
Även om dörren redan är låst och man vrider nyckeln mot "lås" sä försöker motorn låsa mera. Skulle det vara givaren i förardörren, så skulle alla dörrarna strejka, är det bara en dör, så är problemet i den dörren.

1 893 Inlägg
3 december 2006
Motorn sitter inne i dörren. Man måste demontera innerpanelen för att komma åt den. Har man gjort det innan, så tar det ca 15 min att demontera/montera. Är det första gången så ta det lugnt. Man vill inte ha sönder nått. wink
Motorn trycker eller drar i en stång beroende på om den skall låsa eller låsa upp. Det är en svart cylinder ca 4cm i diameter, ca 10cm lång. Det sitter en elkontakt i ena änden och en stång kommer ur andra änden.

2 644 Inlägg
3 december 2006
Tänk på att underdörrsidan så sitter 2 eller 3 vita grejer du måste ta bort innan du kan ta bort dörrsidan ja stog o slet som en idiot när ja inte visste om de hmm så är sånt som är bra o veta big_smile

Johan Lindgren

Sök