Dratsab skrev:
Ptja jag har ägt en GT och nu äger jag en Evo V och måste säga att jag är mer nöjd med evon än va jag var med imprezan.
Bättre chassi, väghållning, bättre utseende, hållbarhet i v-låda, trimvänlig, skönare stolar, bättre bromsar osv osv allt detta är bättre än en GT org.
Om du ska ha en impreza och gillar de äldre utseendet skulle jag satsa på en type R eller RA då dem kommer med smidda kolvar och stakar om ja inte minns fel org, lite bättre bromsar osv
Men evo > impreza alla dagar i veckan! responsen i en evo är sjuk, ecutek steg 1, 3" från turbon, steg 1 koppling sen åker du ifrån det mesta även om du gör det redan med en original evo
Mvh
Tommie
orättvist att jämföra en impreza gt med en evo tycker jag, du kan inte en jämföra Gt med STI helt olika bilar,
äger nu en impreza wrx och jag måste säga att jag är nöjd med bilen i överlag,
men jag tror ändå att jag var mer näöjd med min evo 1 RS den vägde 1100 kg med 300 hk så det är nog därför jag saknar evon, men nu är min impreza lite till knölad
positivt subaru:
billigare att köpa, du får en 01 impreza till samma pris som en 95a evo TYP
går riktigt bra trots sina futtiga 218 hk alltså WRXen
stadigt chassi
bra väghållning.
någon påpekade subarus v låda/koppling, det är inge bra grejjer men evon är inte bättre,
jag har alltid bytt mina kopplingar till kopplingar som tål drygt 700nm det håller;)
positivt evo:
det är som listan före förutom att evon har en bättre 4wd och går i allmänhet bättre med sina 280 hk orginal.
och enligt mig en aning snyggare, men är dyrare att köpa och dyrare kaross delar,
enda riktiga nackdelen med subarun är att det är boxermotor, den låter sjukt mysigt men blir det havveri så kostar det multum