3788
Sök

Tips om ljudbygge i Audi 80 -94

164 Inlägg
22 november 2010
Trådstartare
Hejsan! Jag skulle vilja göra ett ljudbygge av min Audi 80 -94.

Någon som har tips på var jag bör placera koaixalerna? Och hur ska jag bygga baslåda i bagageutrymmet för att få mesta möjliga ljud in i kupe'n?

Vill ni ha mer info om bilen o.s.v för att kunna hjälpa mig bättre, så fråga på! smile

Mvh Mathias

Hardstyle, my lifestyle -'

1 468 Inlägg
25 november 2010
ska du bygga för SPL (spela högt) eller finljud (sånt som låter riktigt fint) eller helt enkelt bara ett litet lyft??

vad har du för budget?

Ja menar. rekomendationer kan vara allt från 1000-lappen till flera 100.000:- =P

6 558 Inlägg
25 november 2010
till å börja med sätt en budget .. tips ett från mig är köp dig ett par stöddiga 3.5tums koaxialer  å sätt i brädan smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
25 november 2010
Med stöddiga så är jag rätt säker på att Patrik menar Amegas. wink Dom är helt klart värda pengarna om man vill ha ett bra ljudsystem, går att spela både högt och snyggt med dom även fast dom knappt tar nån plats, se bara till så det är mycket luft bakom dom.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

164 Inlägg
24 december 2010
Trådstartare
StyX_ skrev:
Tjenare.
Har själv haft en Audi 80 dock krockad och jag vet hur bra bagage det är i dom, stort och rymligt fast ändå smidigt big_smile

Det beror på hur mycket pengar du har tänkt och lägga till det? smile

Aah, precis smile Jag hade tänkt mig runt 10000kr för det smile

164 Inlägg
24 december 2010
Trådstartare
Leo86 skrev:
ska du bygga för SPL (spela högt) eller finljud (sånt som låter riktigt fint) eller helt enkelt bara ett litet lyft??

vad har du för budget?

Ja menar. rekomendationer kan vara allt från 1000-lappen till flera 100.000:- =P

Tja! Hade tänkt mig finljud, men ändå högt. Spelar mestadels Hardstyle, så klar diskant och rapp bas är ett måste! ^^ Budgetet ligger på runt 10000kr.

164 Inlägg
24 december 2010
Trådstartare
racer-putte skrev:
till å börja med sätt en budget .. tips ett från mig är köp dig ett par stöddiga 3.5tums koaxialer  å sätt i brädan smile

10000kr ungefär. Okeyokey. Det är 3,5 tum som är original i brädan på Audi 80 lr?

164 Inlägg
24 december 2010
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Med stöddiga så är jag rätt säker på att Patrik menar Amegas. wink Dom är helt klart värda pengarna om man vill ha ett bra ljudsystem, går att spela både högt och snyggt med dom även fast dom knappt tar nån plats, se bara till så det är mycket luft bakom dom.

Okeyokey, det låter bra! smile

Sök