3605
Sök

Köra utan kylare

1 271 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
kylaren på min bmw har spruckit någon mil hemifrån undrar om man skulle våga köra hem den ändå??

det är juh ett antal minus minst 10 iaf

är hemskt rädd för att toppen ska vrida sig för det är så jävla dyrt

1 679 Inlägg
22 december 2010
det funkar väl så länge man har koll på tempen smile
den får ju inte bli för varm smile
Men sen om den kanske går sönder endå eftersom det värms upp snabbare sen får man stanna och kyla ner den, sen köra igen så den blir varm snabbt igen smile

1 271 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
JimmyAndersson skrev:
det funkar väl så länge man har koll på tempen smile
den får ju inte bli för varm smile
Men sen om den kanske går sönder endå eftersom det värms upp snabbare sen får man stanna och kyla ner den, sen köra igen så den blir varm snabbt igen smile

lite svårt att håla koll på tempen då det inte finn någe vatten tongue

Jävel
2 018 Inlägg
22 december 2010
Jag hade nog bogserat för att vara 100% Jobbigt o stå o byta topp o packning bara för att liksom. Tar ju kanske 10 min längre att bogsera. På me dubbla linor o håll fullt hem bara smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

38 Inlägg
22 december 2010
Men om det endast är någon mil varför inte bogsera eftersom ja antar att du ändå måste åka 2 bilar dit?:S

Subaru först O bäst på 4-hjulsdrift

Xenoholic
2 559 Inlägg
22 december 2010
TjuvN skrev:
Men om det endast är någon mil varför inte bogsera eftersom ja antar att du ändå måste åka 2 bilar dit?:S

För att det är så j_a halt o bilen står ute på vishan o vi bara har fwd o dra med sad

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1 679 Inlägg
22 december 2010
Aerocombi skrev:
TjuvN skrev:

För att det är så j_a halt o bilen står ute på vishan o vi bara har fwd o dra med sad

kör den en liten liten kort bit då så det blir bättre väg sen bogsera den smile

38 Inlägg
22 december 2010
Aerocombi skrev:
TjuvN skrev:

Åh fuck a då kan de bli jobbigt att fixa de smile

Subaru först O bäst på 4-hjulsdrift

8 250 Inlägg
22 december 2010
Bogsera eller se till att ha massvis med kylarvatten med er och stanna och fyll på efter behov.

Lastbilschaufför
257 Inlägg
22 december 2010
Marlboroman skrev:
Bogsera eller se till att ha massvis med kylarvatten med er och stanna och fyll på efter behov.

Jag skulle ha tagit med massvis med kylarvatten och kört om man nu inte kan bogsera smile

Four Rings To Rule Them All

1 271 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
det blir till att bogsera den. får starta å hjälpa till när det behövs bara

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
24 december 2010
Sätt ett rör istället för kylaren och fyll på vatten, tror du klarar dig hela vägen hem då utan att det ska bråka för dig smile Då ser du ju tempen iaf smile

Om det inte är ett väldigt stort hål så hade jag fyllt på vatten och åkt utan locket till exp-kärlet på annars, brukar gå att åka långt utan tryck.
Åkte flera mil utan lock med världens sämsta blockpackning utan att det blev allt för varmt smile

354 Inlägg
27 december 2010
handskar på händerna och verktygslådan i ena handen och en ny kylare i andra och ha polaren att köra dit dig. wink Nemas problemas!

MVH. Mattias

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

Sök