3209
Sök

Volvo 945 tic 93a. startar inte längre

2 415 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
Tja.
jag bytte pump och filter under förarstolen.
men fick inte igång bilen direkt efter det!
så vi bytte stift och då starta den.
men efter jag körde hem bilen och skulle starta idag. så ville den inte starta.
så fick lånat morsans bil och stack iväg och köpte ny rotor och fördelare.
men det hjälpte inte häller.

Den får bensin. det luktar bensin!
stiften blir blöta. så bensin får den. men det värkar som att tändningen kommer och går hela tiden. en stund kan den börja tända till och nästa stund e den helt död...

jag har även provat att byta boxarna. med det hjälper inte häller hmm

någon som vet vad som kan vara för fel

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

5 Inlägg
29 december 2010
Tja!! jag har både en volvo 945 gl å en volvo 940 ft 91:or som jag haft liknande fel på, fick starta med startgas. Bytte även de saker du gjorde men det hjälpte inte. Där efter bytte jag reläerna till spridarna och då fungerade bägge bilarna lysande :-D

Kanske hade ren tur bara, men testa, kostar bara några hundra. Dom brukar sitta fast på ett clipps på kylarvätskebehållaren, fyrkantiga, svarta och ha en storlek som en liten tändsticksask ungefär. Kommer dock inte ihåg var jag köpte dom för volvo hade inga iaf. Ta nummret på dom å googla så kommer du säkert hitta något. Tror de va skruva.se eller nått ja hittade mina. Lycka till!! // LAKE

5 Inlägg
29 december 2010
Tja!! jag har både en volvo 945 gl å en volvo 940 ft 91:or som jag haft liknande fel på, fick starta med startgas. Bytte även de saker du gjorde men det hjälpte inte. Där efter bytte jag reläerna till spridarna och då fungerade bägge bilarna lysande :-D

Kanske hade ren tur bara, men testa, kostar bara några hundra. Dom brukar sitta fast på ett clipps på kylarvätskebehållaren, fyrkantiga, svarta och ha en storlek som en liten tändsticksask ungefär. Kommer dock inte ihåg var jag köpte dom för volvo hade inga iaf. Ta nummret på dom å googla så kommer du säkert hitta något. Tror de va skruva.se eller nått ja hittade mina. Lycka till!! // LAKE

10 287 Inlägg
29 december 2010
Dubbelpost.

Använd denna:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=200431

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök