3342
Sök

Få loss Bränslepump på 940 (I tank) tips någon?

20 Inlägg
31 december 2010
Trådstartare
Tjenare , har ett mer eller mindre helvete att få loss bränslepumpen på min 940 ( I tanken) finns de någon bussig person som har några tips? jag antar att ja är helt ute och cyklar för den e omöjlig att få loss. Tack på förhand MVH Löken of the Nightfall (ja har inte en aning hur ja får loss den)
Senast redigerat av Kasil (31 december 2010)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
31 december 2010
Borde vara samma som min 745 -91 jag hade? Det var inte skitlätt men det ska gå utan att ta ner tanken.
Har du lucka i golvet på 940?

Jag hade en lucka som man fick skruva upp, sedan en stor "plastmutter" som höll fast armaturen i tanken, den lossade jag med träkloss och hammare.
Sen var det bara att lirka upp armaturen med lite svordomar och blödningar på knogarna...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

20 Inlägg
1 januari 2011
Trådstartare
Mm precis har lucka, men en 740 har bättre utrymme , men om ja nu kommer åt , kan man bara slå ut den då? ja menar de e inte några gänger eller något som går av då? de e juh själva plasten som är störande som ja inte får av

121 Inlägg
1 januari 2011
De e inga bekymmer o ta loss armaturen. Gör som ovan skrev o lossa på plastmuttern. lyft sedan armaturen lite uppåt o vrid sedan åt höger litegrann. Sen är de bara o lirka lite så ger de med sig. Ta det lugnt med slang anslutningarna bara. Har en tendens till o va riktigt rostigt och risk för att de går av. Lycka till smile

Ja e inte trög...ja har bara otur när ja tänker:)

Sök