3473
Sök

Enbart värme på vänster sida. Mercedes 200e w124 -89

67 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
Tja. Jag har en w124 som vinterbil och problemet är det att den enbart kommer värme på förarsidan och blåser iskall luft på passagerar sidan vilket gör att kupen värms upp väldigt sakta. Någon som har haft ett liknande problem eller vet vad det kan vara? Jag har fixat ett likadant problem på en nyare saab och då var det en motor bakom handskfacket som behövde bytas, kan det vara något liknande på denna bilen?

Tack för svar.

2 624 Inlägg
4 januari 2011
Känns rättarna till värmereglagen slappa?

är det att en känns jättelätt så har en pinne gått av inne där.. och då lär man riva rätt bra för att komma åt den hmm

552 Inlägg
4 januari 2011
Kan vara allt från defekt värmereglage till att varm luft luckan på vänster sida hoppat eller på något sätt inte kan reglera.

Forummoderator
18 038 Inlägg
4 januari 2011
Det sitter 2 eldrivna ventiler lite framför batteriet. Är en av klimatrattreglagen sönder i kupén får den ena ingen styrsignal och öppnar inte. Det blir det kallt... Enklast är att koppla över signalen från den som är hel och vips har du värme på bägge sidor.

Tar 15-20 minuter att fixa. Lite mätning med multimeter först så du ser hur de fungerar. Har för mig att det är en jord-signal som styr!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

67 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
Det sitter 2 eldrivna ventiler lite framför batteriet. Är en av klimatrattreglagen sönder i kupén får den ena ingen styrsignal och öppnar inte. Det blir det kallt... Enklast är att koppla över signalen från den som är hel och vips har du värme på bägge sidor.

Tar 15-20 minuter att fixa. Lite mätning med multimeter först så du ser hur de fungerar. Har för mig att det är en jord-signal som styr!

Okej, tackar jag ska kolla upp det.

Sök