2225
Sök

Kammaxel volvo 945-94

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
tja tja, nu har jag bytt topp på bilen, men nu äre så att kammen inte går att rubba, eller om man tar i riktigt ordentligt så går det, kan det vara så att kammen vart dragen för hårt? eller att det inte är någon olja i kammen? tacksam för svar smile

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)

P o r s c h e
1 700 Inlägg
4 januari 2011
Kamaxeln roterar ganska trögt. Tar du en 17mm ringnyckel på drevet och vrider så ska det gå runt, man brukar kunna rubba kammen med bara händerna och kamdrevet.

173 Inlägg
4 januari 2011
hur hår har du dragit kammen  ?

10 287 Inlägg
4 januari 2011
Ohhhh....inte våld..tongue

Han bör först kolla att alla överfall sitter på rätt plats.

/Göran

Bensinskallen skrev:
Tar du en 17mm ringnyckel på drevet och vrider så ska det gå runt

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

2 Inlägg
4 januari 2011
olivernilsson skrev:
tja tja, nu har jag bytt topp på bilen, men nu äre så att kammen inte går att rubba, eller om man tar i riktigt ordentligt så går det, kan det vara så att kammen vart dragen för hårt? eller att det inte är någon olja i kammen? tacksam för svar smile

den ska dras 2kilo du har inte satt dit fel överfall?

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
2 kilo drog jag den med, jag satte dit dom överfallen som jag hade med till kammen, så det ska inte vara några fel på dom:O  den går alltså runt, men trögare en ja vettefan.. överfallen har ju siffror på sig eller hur? åt vilket håll räknar man då? 4an längst bak eller längst fram mot kylaren?

P o r s c h e
1 700 Inlägg
4 januari 2011
fyran näst längst bak, är ju 5 överfall totalt, men man räknar åt de hållet ja wink

Ohhhh....inte våld..

Han bör först kolla att alla överfall sitter på rätt plats.

/Göran

Nejnej förfan inte våld wink men kammen ska inte snurra lätt så man får nästan använda en nyckel för att få runt den :>

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
4 januari 2011
Trådstartare
jo det vet jag med;) men det är överfallen som sitter fel:) den gick knappt att dra runt med nyckel;) vet hur en ska kännas tongue men fick ta i så jag höll på att skita ner mig^^

2 Inlägg
4 januari 2011
olivernilsson skrev:
jo det vet jag med;) men det är överfallen som sitter fel:) den gick knappt att dra runt med nyckel;) vet hur en ska kännas tongue men fick ta i så jag höll på att skita ner mig^^

1är vid kylaren sen räknar du upp bakåt...

Sök