3399
Sök

Min bmw E34 525 startar inte

212 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
Hej, har en 93a som inte startar. Bilen har alltid startat så fort jag vrider på nyckeln oavsätt grader ute tills för ett par veckor sedan då jag fick hålla i tändningen ett tag innan den startade, sen väl under färd så betedde den sig underligt, ryckte och hade sig, motorn slog av i korsningar och fick lätt motorstopp, köpte lite SBP injection både den förebyggande samt den för ryckig gång. Dan därpå så fungerade bilen klockrent tills för ett par dagar sedan, bilen blev igen svårstartad och gick ojämt. Nu startar bilen inte alls.

Första jag tänkte var att det var soppapumpen som började ge upp och att den inte fick soppa som den ska. Kollade runt lite i motorn och när jag testade om stiften tänder så gjorde dom inte det, så nu börjar jag mer tro att det är ett el relaterat fel? Jag är ingen expert på motorer och ännu mindre el, efter lite Googlande så har jag fått för mig att det skulle kunna vara vevaxelgivaren det skulle kunna vara fel på - verkar det vara rimligt?

Det är ingen motorlampa eller något annat i färddatorn som varnar om att något skulle vara fel. Om jag lämnar in bilen för felsökning kan dom då hitta felkoder utan att bilen varnar om något i displayen?

Tacksam om det är någon som har en idé om vad det skulle kunna vara för fel så kanske jag slipper lämna in bilen.

212 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
Vanos på den så det är en M50TUB25.

Sök