3320
Sök

Någon säljer Autotech service stämpel på tradera.

312 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
Tittade lite på Tradera och hittade en kille som sålde en Service stämpel från Autotech så man skulle kunna serva bilen själv och stämpla. http://www.tradera.com/AUTOTECH-MOTOR-S … _124622405

Detta känns lite skrämmande då man ofta tittar i serviceboken när man köper en bil. En fullstämplad servicebok med A-tech stämplar kan i själva verket vara Kalle klåpare som har servat och stämplat boken.
Detta kommer ju även drabba företaget om folk börjar komma och klaga på att den "nya" fläktremmen tjuter mm.   

Så ni som köper en bil med A-tech stämplar i boken ska kanske i framtiden kolla så sakerna verkligen är gjorda på ett ordentligt sätt med tanke på dessa stämplar.

7 Inlägg
7 januari 2011
Hej

Tack för att du visade detta. J..... idiot.
Vår stämpel ser inte lika dan ut, om ni har en stämpe i boken ni undrar om ring bara.

Mvh
Peter

312 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
Peter75 skrev:
Hej

Tack för att du visade detta. J..... idiot.
Vår stämpel ser inte lika dan ut, om ni har en stämpe i boken ni undrar om ring bara.

Mvh
Peter

Du har inte en bild på eran stämpel så folk vet att de har en äkta?

7 Inlägg
7 januari 2011
Hej.

Jag skulle kunna ta en bild, men jag är inte så intresserad att lägga upp den.
Eftersom det tydligen finns en del puckon som tillverkar stämpel kan dom lika gärna kopiera bilden
jag lägger upp.
Vi har i alla fall adress mm på vår.

Mvh
Peter

1 482 Inlägg
8 januari 2011
Finns otroligt många falska stämplar i omlopp.

Därför är stämplar ALLTID värda 0 i mina ögon och underskrivna Kvitton värda guld. Inga kvitton på service=inget köp.

BLT Service
Theracords Music Label

Osponsrad
1 631 Inlägg
8 januari 2011
Noxxer skrev:
Finns otroligt många falska stämplar i omlopp.

Därför är stämplar ALLTID värda 0 i mina ögon och underskrivna Kvitton värda guld. Inga kvitton på service=inget köp.

Håller med dig, underskrift annars inget köp..

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

?
1 038 Inlägg
8 januari 2011
Vem köper bil efter hur många stämplar boken har?

Längesen man sluta lita på de, ja skiter om de finns en bok eller inte så länge det finns kvitton.

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

Mustangfrälst
199 Inlägg
8 januari 2011
Jag struntar också i stämplar och om servicen är gjord själv eller hos en verkstad. Jag litar ändå mer på att entusiasten gör det mer nogrannt än verkstaden. Man lär titta på hur bilen ser hut då ser man om den är väl omhändertagen rätt snabbt.

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
8 januari 2011
Castel skrev:
Jag struntar också i stämplar och om servicen är gjord själv eller hos en verkstad. Jag litar ändå mer på att entusiasten gör det mer nogrannt än verkstaden. Man lär titta på hur bilen ser hut då ser man om den är väl omhändertagen rätt snabbt.

+1

hålls man med gammalt skrot så är det dessutom meningslöst att kolla böcker
för det säger så lite om bilen än det övriga skicket
är bilen hel ren och ser bra ut så är oftast resten i samma skick

man märker sånt redan när man släpper upp kopplingen och glider iväg vid provturen om bilen är bra skött eller ej

Kör fort så hinner inget hända...

Sök