2978
Sök

Nokian Hakkapeliitaa 5 eller Gislaved Nordfrost 5?

831 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
Står lite i kvalet om jag ska köpa en uppsättning Nokian Hakkapeliitaa 5 eller Gislaved Nordfrost 5? Jag hade tänkt tagit Nokian först men eftersom dom bara fanns i 235x45 och Gislaved i 225x45 (bättre med smalare däck på vintern) blev jag lite osäker.

Vilket skulle ni satsat på?

671 Inlägg
6 januari 2011
Detta är bara mina egna erfarneheter och tolkningar utav Hakkadäcken

Jag som kör bakhjulsdrivet kan säga att Hakka 4 är bättre än Hakka 5.
Men Hakka 4 tillverkas ej längre utan har blivit ersatta utav Nordman 4  enligt VIANOR i min stad.
På Nordman 4 sitter det Hakka 2 dubb, tyvärr.....
Köpte dock dessa så fort jag såg Hakka7orna i butiken..
Hakka 7 går helt bort för någon som kör bakhjulsdrivet om man ser på dubben vilka är mer utformade för 4WD med konstant aggresiv körning. Men om man hade nytillverkade Hakka4 fram och Hakka7 bak. Då  så ser det ut och bli som att köra asymmetriskt fram och traktormönster bak på rallyhjulen. Denna kombination ger bra driv och styr för 2wd.
Senast redigerat av endorfinslaven (6 januari 2011)

831 Inlägg
6 januari 2011
Trådstartare
Tack för svaret! För min del så är det 4WD så då kanske Hakka funkar bra ändå. Har Gislaved samma typ av dubb som Hakka? Björnklo?

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
6 januari 2011
Typ exakt lika bra däck

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

15 Inlägg
6 januari 2011
skulle utan tvekan köra hakka...
dom ligger i en egen liga...

23 Inlägg
7 januari 2011
Kör på Gislaved Nordfrost 5 och har absolut inget att klaga på utan kan bara rekomendera dom... kan dock inte säga att dom är bättre än hakkapeliitorna då jag aldrig kört på de.

671 Inlägg
7 januari 2011
Vad jag förstått så sitter Hakkadubben bättre än Gislaveds dubb...
Det är väl egentligen bara de 2 märkena som gäller....

Touch by U
910 Inlägg
7 januari 2011
Jag skulle personligen köra på Hakka 5 riktigt bra däck det faktiskt!

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil

Smålänning
7 883 Inlägg
7 januari 2011
Bägge är mycket bra däck, och ganska likvärdiga. Toppdäck i de flesta tester när de va nya. Ta dom som är billigast, alternativt smalast då det är bra i snö smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

831 Inlägg
8 januari 2011
Trådstartare
Tack för svaren!

Sök