ÄNTLIGEN!!! Häromdagen dyk den glade påskharen och tillike surjämten Nikke upp med leverans från USA!
Detta var lite grejer som jag beställde långt innan jul men som av olika anledningar dök upp först nu, stort tack till Nikke som hjälp till med alla beställningar i staterna!
Som ett barn med ett jättestort påskägg avtäcktes delarna! Mats A dök upp som gubben i lådan och hann ta två bilder:
Alla delar utom överaskningen uppradade:
Här gäller det finska konceptet prova-passa!
Efter att Nikke dammsugit E-bay på fräcka, tidsenliga, snygga och praktiska ventilkåpor hittade han dessa rullvippsanpassade CAL CUSTOM kåpor från 60-talet i mycket bra skick: Jag har sedan länge tänkt ha mer 60-talsstuk och mindre bling-bling i motorrummet men ändå åka med fräscha grejer under "skalet"!
Så här blev det efter en mock up, helrätt tycker jag själv!:
...efter en hyffsat lugn firmafest i fredags så kunde jag inte hålla mig utan började om lördag att ge mig på de småproblem som av någon anledning alltid dyker upp när det kommer bolt-on-grejer från USA. Då jag har en kombination av ganska högt insug, Perforem RPM, och 1" bakelitdistans för gasaren så vart naturligtvis filtret för högt! Men efter lite klurande från mig och Nikke så tog jag bort en distansplatta och anpassade filtret efter en 396:a och då kom jag nästan i mål! Dock återstår en höjdjustering på distansplattan samt lite dekaler för allt skall bli perfekt!
Det tomma hålet efter den till handsfacket flyttade stereon ersattes nu av detta svindyra men snygga täcklock. En mer korrekt tutknapp har oxå hittat hem!
..det återstår att montera lite smågrejer samt överaskningen men det tar vi senare!