3212
Sök

Ena basen slutade spela över natten.

23 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
Tjena!

Har 2 st MDS 12" i Jettan(vet inte modell) och nått slutsteg. Funkat skit bra innan men en kväll när jag stängde av bilen och sen kom på morgonen därpå och skulle åka iväg så funkade bara 1 bas. Detta hände i höst så de va inte jätte kallt eller så ute, men kan det vara en fuktskada eller vad kan ha hänt. Inte så hajj på ljud så har själv ingen aning.

Mvh

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
10 januari 2011
Har du kollat så alla kablar sitter som de ska?

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

23 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
ExtraKim skrev:

Tjena!

Aa, har kollar allt är kopplat vid basen och slutstegen, kollade lågnivå kablarna te stereon också inget mer har jag kollat.

Mvh

3 187 Inlägg
10 januari 2011
hwille skrev:
ExtraKim skrev:

Tjena!

Aa, har kollar allt är kopplat vid basen och slutstegen, kollade lågnivå kablarna te stereon också inget mer har jag kollat.

Mvh

se över jorden, vart har du jordat?
hur grova kablar har du?

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
10 januari 2011
Jorden och grovleken på kablarna är inte det som felar i.o.m att ena basen spelar.
Senast redigerat av ExtraKim (10 januari 2011)

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

3 187 Inlägg
10 januari 2011
ExtraKim skrev:
Jorden och grovleken på kablarna är inte det som felar i.o.m att ena basen spelar.

kanske inte grovleken, men har själv varit med om att ena basen spelade dåligt (spelade lite men inte mycket) byte jord punkt och då fungerade den bra igen, kan ha varit något annat, men iaf värt att se över smile

23 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
big-jepp skrev:
ExtraKim skrev:

kanske inte grovleken, men har själv varit med om att ena basen spelade dåligt (spelade lite men inte mycket) byte jord punkt och då fungerade den bra igen, kan ha varit något annat, men iaf värt att se över smile

Tjena!

Kan kolla om jag kan kolla upp det, har nämligen ställt in bilen för vintern och ligger nåra mil bort från mig och basen ligger i kompisen garage. Men kan det vara fel att gjorden är dålig? "För de felet kom under natten".

19 Inlägg
11 januari 2011
kolla inställningarna på stereon så du inte råkat göra så bara höger eller vänster spelar för hände mig att någon tryckte på stereon å när jag kom tillbaka så blev jag rädd som fan att något skulle gått sönder men såg att han hade gjort sån bara höger spelade tongue

87 Inlägg
11 januari 2011
Kan ju även vara så att ena kanalen på steget har gett sig tongue

19 Inlägg
11 januari 2011
haha jo då kan du ju bryggkoppla basarna istället wink

113 Inlägg
11 januari 2011
har du tryckt på basen så den inte är stum?! hade en 12" bas i en väldigt fuktig bagage förra året, basen sluta funka vilket visade sig bero på att det samlats fukt i basen som frusit fast roll fick vänta på varmare dagar så funka den igen tongue

113 Inlägg
11 januari 2011
har du tryckt på basen så den inte är stum?! hade en 12" bas i en väldigt fuktig bagage förra året, basen sluta funka vilket visade sig bero på att det samlats fukt i basen som frusit fast roll fick vänta på varmare dagar så funka den igen tongue

Sök