3270
Sök

Volvo 740 B230f startar ej.

saab nörd
309 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
har en volvo 740 89a med b230f motor. och nu är  det kört. ja får inte liv i asset.

vi bytte motor i den efter att den andra lämnade in. satte i en F motor igen.
den ända som skiljde var att där inte var någon kallstartsventil på den nya men det kvittar.

bilen kan gå 2veckor  utan problem   men sen helt plötsligt så bara lägger den av.

jag har  bytt.

luftmassemätare.
givaren på svänghjulet.
soppa pumpar,
soppa relä.
tändmodul.
tändrelä
datorbox.
tempgivare.
fördelarlock pluss rotor.
tändkablar.
tändlåskontakt.
tändspole.
jordkabel till motorn.
spjälllägesgivare.

och bilen gör fortfarande likadant. fast nu har den stannat helt och tvärvägrar att starta. den tänder till ibland men det är  allt.  HJÄLP!!!

är du jobbig vill jag inte ha med dej att göra...

14 Inlägg
10 januari 2011
brokensunday skrev:
har en volvo 740 89a med b230f motor. och nu är  det kört. ja får inte liv i asset.

den ända som skiljde var att där inte var någon kallstartsventil på den nya men det kvittar.

bilen kan gå 2veckor  utan problem   men sen helt plötsligt så bara lägger den av.

jag har  bytt.

luftmassemätare.
givaren på svänghjulet.
soppa pumpar,
soppa relä.
tändmodul.
tändrelä
datorbox.
tempgivare.
tändkablar.
tändlåskontakt.
tändspole.
jordkabel till motorn.
spjälllägesgivare.

och bilen gör fortfarande likadant. fast nu har den stannat helt och tvärvägrar att starta. den tänder till ibland men det är  allt.  HJÄLP!!!

Jag hade ungefär samma problem på min 940, samma motor och jag bytte allt som du bytte, typ en
hel renovering *skratt*. Min starta inte sen alls hur som hellst. Min topp var skev iaf, sen skrota jag skiten.

saab nörd
309 Inlägg
10 januari 2011
Trådstartare
saab-turbo skrev:
brokensunday skrev:

jag har  bytt.

luftmassemätare.
givaren på svänghjulet.
soppa pumpar,
soppa relä.
tändmodul.
tändrelä
datorbox.
tempgivare.
tändkablar.
tändlåskontakt.
tändspole.
jordkabel till motorn.
spjälllägesgivare.

Jag hade ungefär samma problem på min 940, samma motor och jag bytte allt som du bytte, typ en
hel renovering *skratt*. Min starta inte sen alls hur som hellst. Min topp var skev iaf, sen skrota jag skiten.

okej så är det nog inte här då denna motorn bara gått 17000mil och aldrig varit delad innan .-

saab nörd
309 Inlägg
11 januari 2011
Trådstartare
felet är funnit. absolut nollllllll i komp. bensinen rinner rakt ner i sumpen mer eller mindre.

14 Inlägg
11 januari 2011
brokensunday skrev:
felet är funnit. absolut nollllllll i komp. bensinen rinner rakt ner i sumpen mer eller mindre.

Min hade också noll i komp. Men kan toppen vara skev på någe sätt? Verkar konstigt också för då skulle den bara gå "lite" sämre.

Men varför har den ingen komp över huvudtaget tycker jag är konstigt.

saab nörd
309 Inlägg
11 januari 2011
Trådstartare
saab-turbo skrev:
brokensunday skrev:

Min hade också noll i komp. Men kan toppen vara skev på någe sätt? Verkar konstigt också för då skulle den bara gå "lite" sämre.

Men varför har den ingen komp över huvudtaget tycker jag är konstigt.

ganska logist. ringarna  är total slut på 2 cylindrar. så soppan rinner mer elelr mindre rakt ner i sumpen. står man o köra på starten väldigt länge så går den med hjälp av startmotorn men så fort man släpper nyckeln orkar den inte hålla sig igång.

Sök