Men du vet att om du inte servar hos auktoriserad verkstad så utgår mobilitetsgarantin. Samt att all Goodwill under 3e året försvinner.
Bara en tanke:)
NEJ! Så är det inte. Garantin gäller även om det inte är en auktoriserad verkstad. Bara dom använder godkänt material... Behöver heller inte vara originaldel.
Men du vet att om du inte servar hos auktoriserad verkstad så utgår mobilitetsgarantin. Samt att all Goodwill under 3e året försvinner.
NEJ! Så är det inte. Garantin gäller även om det inte är en auktoriserad verkstad. Bara dom använder godkänt material... Behöver heller inte vara originaldel.
dock så stämmer de inte jag köpte min vw för ett tag sen pratade med min poalre som är bärgare han frågade om den bara va servad på vw jag ba de hoppas jag men de har den inte andra verkstäder har servat den med och då gäller inte mobilitetsgarantin!
Ja men det är skillnad på nybilsgaranti och mobilitetsgaranti. Mobilitetsgaranti kan du bara få om du servar hos en auktoriserad verkstad.