VW Longlife Service i Göteborg?

Kewin Älskar tysk konst!
11 januari 2011 · 88 Inlägg

Då vad det dags för en LongLife Service med golfen! Tänkte kolla vad det finns för alternativ runt om i området gentemot Din Bil.

Bilen i fråga:
Golf IV R32 DSG
Mil: 14600

DinBils förslag: 4200:-

Så jag vill alltså ha tips på andra verkstäder som utför liknande service gärna för en billigare peng!
edit: gärna VAG auktoriserade verkstäder

Mvh

Senast redigerat av Kewin (11 januari 2011)

WeDo
11 januari 2011 · 3 390 Inlägg

Flyttar denna från Västra Götaland -> Efterlyst då det ej är ett evenemang.

MVH

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Orangebullit Serviceledare Bravida Ventilation
11 januari 2011 · 191 Inlägg

Men du vet att om du inte servar hos auktoriserad verkstad så utgår mobilitetsgarantin. Samt att all Goodwill under 3e året försvinner.

Bara en tanke:)

Toyota Supra Mk4 "AbFlug delete" (1994)
Kewin Älskar tysk konst!
11 januari 2011 · 88 Inlägg

Orangebullit skrev:
Men du vet att om du inte servar hos auktoriserad verkstad så utgår mobilitetsgarantin. Samt att all Goodwill under 3e året försvinner.

Bara en tanke:)

Ojdå där ser man!

Ska nog göra det där då priset inte skiljer sig väsentligt! smile

bobbowiking
12 januari 2011 · 48 Inlägg

Orangebullit skrev:
Men du vet att om du inte servar hos auktoriserad verkstad så utgår mobilitetsgarantin. Samt att all Goodwill under 3e året försvinner.

Bara en tanke:)

NEJ! Så är det inte. Garantin gäller även om det inte är en auktoriserad verkstad.
Bara dom använder godkänt material... Behöver heller inte vara originaldel.

Hyundai I30 (2008)
vofloo
12 januari 2011 · 739 Inlägg

bobbowiking skrev:

Orangebullit skrev:
Men du vet att om du inte servar hos auktoriserad verkstad så utgår mobilitetsgarantin. Samt att all Goodwill under 3e året försvinner.

Bara en tanke:)

NEJ! Så är det inte. Garantin gäller även om det inte är en auktoriserad verkstad.
Bara dom använder godkänt material... Behöver heller inte vara originaldel.

dock så stämmer de inte jag köpte min vw för ett tag sen pratade med min poalre som är bärgare han frågade om den bara va servad på vw jag ba de hoppas jag men de har den inte andra verkstäder har servat den med och då gäller inte mobilitetsgarantin!

bobbowiking
12 januari 2011 · 48 Inlägg

Nybilsgarantin döm första 3 åren gäller oavsett vart bilen är servad

Hyundai I30 (2008)
p-nyhlen Quattro - bar å åk
12 januari 2011 · 621 Inlägg

bobbowiking skrev:

Orangebullit skrev:
Men du vet att om du inte servar hos auktoriserad verkstad så utgår mobilitetsgarantin. Samt att all Goodwill under 3e året försvinner.

Bara en tanke:)

NEJ! Så är det inte. Garantin gäller även om det inte är en auktoriserad verkstad.
Bara dom använder godkänt material... Behöver heller inte vara originaldel.

Ja men det är skillnad på nybilsgaranti och mobilitetsgaranti. Mobilitetsgaranti kan du bara få om du servar hos en auktoriserad verkstad.

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
vofloo
12 januari 2011 · 739 Inlägg

dock är bilen en 03 :p men men jag hade fortsatt serva den på en vw verkstad endå smile eller göra jobet själv

nozzen den enda som e som jag
14 januari 2011 · 274 Inlägg

Mechanum

Din dröm är min verklighet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang