3922
Sök

Köpråd - Sålde Supran för att jag är behov av en kombi.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
27 december 2010
#41
Danne_nkpg skrev:
Det är faktiskt så att framvagnen på Audis C4 kaross (1992-1997) och första modellen A4 har kassa framvagnar..

Kommer inte ihåg när den uppdaterade framvagnen kom dock..
Och kommer inte ihåg exakt vilka modeller som har den framvagnen heller sad

Mvh Danne

hadde för mig att första modellena av c4an på 100 var bättre men a6an var sämre  då de var gjort av nå billigare delar osv men kan ju ha fel..

jag har då inte haft några som hällst problem med min framvagn  fast bilen  gått över 40 k nu och så har den varit med om mkt smile
Senast redigerat av christofer_k (27 december 2010)

1 059 Inlägg
27 december 2010
#42
christofer_k skrev:
Danne_nkpg skrev:
Det är faktiskt så att framvagnen på Audis C4 kaross (1992-1997) och första modellen A4 har kassa framvagnar..

Kommer inte ihåg när den uppdaterade framvagnen kom dock..
Och kommer inte ihåg exakt vilka modeller som har den framvagnen heller sad

Mvh Danne

hadde för mig att första modellena av c4an på 100 var bättre men a6an var sämre  då de var gjort av nå billigare delar osv men kan ju ha fel..

jag har då inte haft några som hällst problem med min framvagn  fast bilen  gått över 40 k nu och så har den varit med om mkt smile

jag har också haft flera audi 100 c4 samt s4or c4 o 2 st s6 c4or och inte haft några problem med framvagnen. den har ju den gamla med riktiga länkarmar o inte separerade som på nyare.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

519 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
#43
Om man vill ha den lite kantigare modellen av Audi Avant, A6an verkar ju finnas att få tag på i nyare årsmodell om man vill ha den kantiga. Men vad ska man söka på om man vill ha en 100, A4, A6, S4, S6 med den karossen?


Rumpmas
3 860 Inlägg
28 december 2010
#44
Larschan skrev:
Om man vill ha den lite kantigare modellen av Audi Avant, A6an verkar ju finnas att få tag på i nyare årsmodell om man vill ha den kantiga. Men vad ska man söka på om man vill ha en 100, A4, A6, S4, S6 med den karossen?

Menar du Audi 100 92-94 och A6 94-96(?) heter den karossen C4. På blocket får du nog söka efter Audi 92-96(?) och bläddra igenom alla utifall folk inte skriver med Avant och C4 i texten.


1 059 Inlägg
28 december 2010
#45
audi s6 c4 är den bästa av dom alt, 2,2turbo quattro med 6 växlade lådan.
Snyggare front samt breddare på skärmar mm.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
28 december 2010
#46
racefan skrev:
audi s6 c4 är den bästa av dom alt, 2,2turbo quattro med 6 växlade lådan.
Snyggare front samt breddare på skärmar mm.

vet inte men jag personligen gillar mer 100/s4ans front då a6/s6 framlampor ser så småa ut å grillen blir för bred:P

519 Inlägg
28 december 2010
Trådstartare
#47
Andromeda skrev:
Larschan skrev:
Om man vill ha den lite kantigare modellen av Audi Avant, A6an verkar ju finnas att få tag på i nyare årsmodell om man vill ha den kantiga. Men vad ska man söka på om man vill ha en 100, A4, A6, S4, S6 med den karossen?

Menar du Audi 100 92-94 och A6 94-96(?) heter den karossen C4. På blocket får du nog söka efter Audi 92-96(?) och bläddra igenom alla utifall folk inte skriver med Avant och C4 i texten.

Jomen det kan nog stämma, för jag reagerade på att A4 såg så nya ut om man letade fram en 97 (bara för att min kompis hade en sådan) medans om man tog en 97 av A6 så var den fortfarande det där lite äldre utseendet som jag gillar bättre!  Praktiskt att utseendet verkar ha ett och samma namn i alla fall!


519 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
#48
Larschan skrev:
Andromeda skrev:
Larschan skrev:
Om man vill ha den lite kantigare modellen av Audi Avant, A6an verkar ju finnas att få tag på i nyare årsmodell om man vill ha den kantiga. Men vad ska man söka på om man vill ha en 100, A4, A6, S4, S6 med den karossen?

Menar du Audi 100 92-94 och A6 94-96(?) heter den karossen C4. På blocket får du nog söka efter Audi 92-96(?) och bläddra igenom alla utifall folk inte skriver med Avant och C4 i texten.

Jomen det kan nog stämma, för jag reagerade på att A4 såg så nya ut om man letade fram en 97 (bara för att min kompis hade en sådan) medans om man tog en 97 av A6 så var den fortfarande det där lite äldre utseendet som jag gillar bättre!  Praktiskt att utseendet verkar ha ett och samma namn i alla fall!

80/A4 finns ju också med den kantiga karossen. En polare har en S4 som ser rätt lik 100/S6 an i fronten. Vad heter den då? Vad ska man söka på?


Rumpmas
3 860 Inlägg
30 december 2010
#49
Larschan skrev:
Larschan skrev:
Andromeda skrev:
Menar du Audi 100 92-94 och A6 94-96(?) heter den karossen C4. På blocket får du nog söka efter Audi 92-96(?) och bläddra igenom alla utifall folk inte skriver med Avant och C4 i texten.

Jomen det kan nog stämma, för jag reagerade på att A4 såg så nya ut om man letade fram en 97 (bara för att min kompis hade en sådan) medans om man tog en 97 av A6 så var den fortfarande det där lite äldre utseendet som jag gillar bättre!  Praktiskt att utseendet verkar ha ett och samma namn i alla fall!

80/A4 finns ju också med den kantiga karossen. En polare har en S4 som ser rätt lik 100/S6 an i fronten. Vad heter den då? Vad ska man söka på?

Är det en 92-96 är det samma kaross, C4. Sedan har ju S-varianterna ett särskilt optik-paket, men själva karossen är samma.

Laserblå S6 C4 är jäkligt läcker smile

Det är väl denna du menar

http://www.blocket.se/stockholm/Audi_S4 … =9&w=3
Senast redigerat av Andromeda (30 december 2010)


519 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
#50
Andromeda skrev:
Larschan skrev:
Larschan skrev:

Jomen det kan nog stämma, för jag reagerade på att A4 såg så nya ut om man letade fram en 97 (bara för att min kompis hade en sådan) medans om man tog en 97 av A6 så var den fortfarande det där lite äldre utseendet som jag gillar bättre!  Praktiskt att utseendet verkar ha ett och samma namn i alla fall!

80/A4 finns ju också med den kantiga karossen. En polare har en S4 som ser rätt lik 100/S6 an i fronten. Vad heter den då? Vad ska man söka på?

Är det en 92-96 är det samma kaross, C4. Sedan har ju S-varianterna ett särskilt optik-paket, men själva karossen är samma.

Laserblå S6 C4 är jäkligt läcker smile

Det är väl denna du menar

http://www.blocket.se/stockholm/Audi_S4 … =9&w=3

Stämmer bra! Riktigt läcker! smile
Sådan skulle man haft, inte så fasligt dyr denna heller. smile


1 638 Inlägg
30 december 2010
#51
Rquired skrev:
Vilken typ av kombi söker du? Skall den bara rymma tex. en hund eller är det max lastutrymme som sökes?

Håller inte med ovanstående, tycker en 328i Touring är bra mycket mer bil än en 850. Rymmer inte lika mycket, men är förarens bil på ett helt annat vis och älskar kurviga vägar där Volvo vantrivs i samma situation. E36 är en rejält trevlig vägvagn! Dessutom går den riktigt snålt, jag snittar 0.9 trots mycket gasfot och många kan vittna om samma siffror.

Rakt fram prestanda är ingenting jag bryr mig om, men är värt att nämna att 328i är jämnsnabb med en T5-R trots effektskillnaden 193hp vs. 240hp. Se siffror nedan, från einszweidrei.de/, där är visserligen 328i något snabbare men det är ingen kombi och det skiljer 100kg mot Volvo som bör väga 1550kg. Räkna med 1500-1520 för en 328i Touring.

Volvo:
0 - 80 km/h     5,8 s
0 - 100 km/h     7,8 s
0 - 120 km/h     10,8 s
0 - 140 km/h     - s
0 - 160 km/h     19,1 s
0 - 180 km/h     - s
0 - 200 km/h     38,4 s

*Verkar dock som en dålig tid för Volvon, bör vara snabbare i högre fart i och med lägre drivlineförlust och 38s till 200km/h låter mycket. Men vill enbart visa att 328i trots allt är en relativt snabb bil.

Bmw:
0 - 80 km/h     5,3 s
0 - 100 km/h     7,3 s
0 - 120 km/h     10,0 s
0 - 140 km/h     13,3 s
0 - 160 km/h     17,5 s
0 - 180 km/h     23,5 s
0 - 200 km/h     34,0 s

Jag letade efter en T-gul bland annat, roligt att variera om inget annat, men ångrar inte köpet av en 328i en sekund och idag är det ett val jag rekommenderar varmt! smile

Tiderna på Volvon där verkar inte stämma något vidare. 0-100 går på 6,7 sek med en standard 855R, verkar konstigt on det ska skilja 1,1 sek mot T5-R som enbart har 10hk mindre tongue


Rumpmas
3 860 Inlägg
30 december 2010
#52
Larschan skrev:
Andromeda skrev:
Larschan skrev:

80/A4 finns ju också med den kantiga karossen. En polare har en S4 som ser rätt lik 100/S6 an i fronten. Vad heter den då? Vad ska man söka på?

Är det en 92-96 är det samma kaross, C4. Sedan har ju S-varianterna ett särskilt optik-paket, men själva karossen är samma.

Laserblå S6 C4 är jäkligt läcker smile

Det är väl denna du menar

http://www.blocket.se/stockholm/Audi_S4 … =9&w=3

Stämmer bra! Riktigt läcker! smile
Sådan skulle man haft, inte så fasligt dyr denna heller. smile

Den här färgen är läcker!

http://www.garaget.org/?car=112680


519 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
#53
Andromeda skrev:
Larschan skrev:
Andromeda skrev:

Är det en 92-96 är det samma kaross, C4. Sedan har ju S-varianterna ett särskilt optik-paket, men själva karossen är samma.

Laserblå S6 C4 är jäkligt läcker smile

Det är väl denna du menar

http://www.blocket.se/stockholm/Audi_S4 … =9&w=3

Stämmer bra! Riktigt läcker! smile
Sådan skulle man haft, inte så fasligt dyr denna heller. smile

Den här färgen är läcker!

http://www.garaget.org/?car=112680

Föredrar nog silver. Men angående motorvalet så lär det bli en aning mindre.
Jag vill trots allt ha den där karossen men den lär vara hyffsad billig i drift också. (Krav från älsklingen)


Allmänt envis
12 512 Inlägg
30 december 2010
#54
Munkis skrev:
Rquired skrev:
Vilken typ av kombi söker du? Skall den bara rymma tex. en hund eller är det max lastutrymme som sökes?

Håller inte med ovanstående, tycker en 328i Touring är bra mycket mer bil än en 850. Rymmer inte lika mycket, men är förarens bil på ett helt annat vis och älskar kurviga vägar där Volvo vantrivs i samma situation. E36 är en rejält trevlig vägvagn! Dessutom går den riktigt snålt, jag snittar 0.9 trots mycket gasfot och många kan vittna om samma siffror.

Rakt fram prestanda är ingenting jag bryr mig om, men är värt att nämna att 328i är jämnsnabb med en T5-R trots effektskillnaden 193hp vs. 240hp. Se siffror nedan, från einszweidrei.de/, där är visserligen 328i något snabbare men det är ingen kombi och det skiljer 100kg mot Volvo som bör väga 1550kg. Räkna med 1500-1520 för en 328i Touring.

Volvo:
0 - 80 km/h     5,8 s
0 - 100 km/h     7,8 s
0 - 120 km/h     10,8 s
0 - 140 km/h     - s
0 - 160 km/h     19,1 s
0 - 180 km/h     - s
0 - 200 km/h     38,4 s

*Verkar dock som en dålig tid för Volvon, bör vara snabbare i högre fart i och med lägre drivlineförlust och 38s till 200km/h låter mycket. Men vill enbart visa att 328i trots allt är en relativt snabb bil.

Bmw:
0 - 80 km/h     5,3 s
0 - 100 km/h     7,3 s
0 - 120 km/h     10,0 s
0 - 140 km/h     13,3 s
0 - 160 km/h     17,5 s
0 - 180 km/h     23,5 s
0 - 200 km/h     34,0 s

Jag letade efter en T-gul bland annat, roligt att variera om inget annat, men ångrar inte köpet av en 328i en sekund och idag är det ett val jag rekommenderar varmt! smile

Tiderna på Volvon där verkar inte stämma något vidare. 0-100 går på 6,7 sek med en standard 855R, verkar konstigt on det ska skilja 1,1 sek mot T5-R som enbart har 10hk mindre tongue

Fast 6.7s är kanske i så fall fabrikstiden, kan skilja mot vad en 850R verkligen tar på sig till 100km/h? Däremot hittar jag inga tider för den starkare R-modellen på samma sida. Kontentan var i alla fall att 328i går mycket bra, sedan är maximal prestanda/krona aldrig ett skäl att köpa Bmw... smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

519 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
#55
Munkis skrev:
Rquired skrev:
Vilken typ av kombi söker du? Skall den bara rymma tex. en hund eller är det max lastutrymme som sökes?

Håller inte med ovanstående, tycker en 328i Touring är bra mycket mer bil än en 850. Rymmer inte lika mycket, men är förarens bil på ett helt annat vis och älskar kurviga vägar där Volvo vantrivs i samma situation. E36 är en rejält trevlig vägvagn! Dessutom går den riktigt snålt, jag snittar 0.9 trots mycket gasfot och många kan vittna om samma siffror.

Rakt fram prestanda är ingenting jag bryr mig om, men är värt att nämna att 328i är jämnsnabb med en T5-R trots effektskillnaden 193hp vs. 240hp. Se siffror nedan, från einszweidrei.de/, där är visserligen 328i något snabbare men det är ingen kombi och det skiljer 100kg mot Volvo som bör väga 1550kg. Räkna med 1500-1520 för en 328i Touring.

Volvo:
0 - 80 km/h     5,8 s
0 - 100 km/h     7,8 s
0 - 120 km/h     10,8 s
0 - 140 km/h     - s
0 - 160 km/h     19,1 s
0 - 180 km/h     - s
0 - 200 km/h     38,4 s

*Verkar dock som en dålig tid för Volvon, bör vara snabbare i högre fart i och med lägre drivlineförlust och 38s till 200km/h låter mycket. Men vill enbart visa att 328i trots allt är en relativt snabb bil.

Bmw:
0 - 80 km/h     5,3 s
0 - 100 km/h     7,3 s
0 - 120 km/h     10,0 s
0 - 140 km/h     13,3 s
0 - 160 km/h     17,5 s
0 - 180 km/h     23,5 s
0 - 200 km/h     34,0 s

Jag letade efter en T-gul bland annat, roligt att variera om inget annat, men ångrar inte köpet av en 328i en sekund och idag är det ett val jag rekommenderar varmt! smile

Tiderna på Volvon där verkar inte stämma något vidare. 0-100 går på 6,7 sek med en standard 855R, verkar konstigt on det ska skilja 1,1 sek mot T5-R som enbart har 10hk mindre tongue

Orkar inte bry mig om någon sekund hit eller dit. Känns som att jag inte kommer köpa någon skokartong (Volvo) hur snabb den än är...


519 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
#56
Nu har det kanske slagit runt men går i tankarna på en lite nyare Golf som ska vara tyskstukad, gärna då även med takbox.

Men vill ha mer förlag!



Sök