3505
Sök

Volvo 850 t5 laddar lite (FILM)

Tekniker
552 Inlägg
26 november 2010
Lycka till!!

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre

878 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
Har varit så kallt så hann bara rycka slangen på dumpventilen och sedan pluggade jag slangen, hjälper detta att se om den är kass?, för den lät fortvarande likadant...

All The best
MVH
Jonas .L

8 251 Inlägg
27 november 2010
ejon_850 skrev:
Har varit så kallt så hann bara rycka slangen på dumpventilen och sedan pluggade jag slangen, hjälper detta att se om den är kass?, för den lät fortvarande likadant...

Nej, det hjälper inte felsökningen direkt. Det enda som händer då är att dumpen inte kan göra det den ska.

878 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
ejon_850 skrev:

Nej, det hjälper inte felsökningen direkt. Det enda som händer då är att dumpen inte kan göra det den ska.

Okej lossar den imon.
Ska den lossas underifrån?:S

All The best
MVH
Jonas .L

8 251 Inlägg
27 november 2010
ejon_850 skrev:
Marlboroman skrev:
ejon_850 skrev:

Okej lossar den imon.
Ska den lossas underifrån?:S

Det finns fler olika varianter. Det går att ta loss den ovanifrån, från sidan eller underifrån. Ev av bultarna kommer man enklast åt underifrån elelr från sidan. Tar man bort röret melln turbon och lmm kommer man åt bra.

878 Inlägg
27 november 2010
Trådstartare
behöver nu lite hjälp med vacum slangarna....

vacum slangen från insuget ska till?
ska det gå någon vacumslang från gasspjället någonstans?
även sista uttaget på magnetventilen på vänster sida ska den slangen gå till wastgaten?

All The best
MVH
Jonas .L

8 251 Inlägg
27 november 2010
ejon_850 skrev:
behöver nu lite hjälp med vacum slangarna....

vacum slangen från insuget ska till?
ska det gå någon vacumslang från gasspjället någonstans?
även sista uttaget på magnetventilen på vänster sida ska den slangen gå till wastgaten?

Alla vacuumslangar, förutom dem på magnetventilen går från insuget, så du får nog specificera lite närmare.

PÅ magnetventilen sitter det 3 slangar, en till kompressorhuset, en till wastegaten och en till inloppsröret alledes vid lmm.

73 Inlägg
2 december 2010
Har ett liknande problem som ni beskriver här...
Min t5-r laddar fullt i tid o otid. och när den går som en påse nötter blöddrar den och skickar halvmeters lågor från avgasröret. någon som har tips på vad det kan vara?

Detta är gjort av tidigare ägare då motorn renoverades:

de som är gjort är att motorn är helt nyrenoverad med H
> profilstakar,alla lager o ringar är bytta samt
> packningar,kamrem,vattenpump,ny turbo td04/19t med 7ans
> avgashus,3"
> avgas med en ljuddämpare o racekiisse,r tryckplatta med 6 puckad sinter
> oxå nytt när motorn renoverades, större intercooler som är modell
> anpassad,wallbro 255L soppa pump,glt kammar.

snälla hjälp mig blir galen drar överdrivet mkt soppa på köpet oxå.

8 251 Inlägg
2 december 2010
Ptrr skrev:
Min t5-r laddar fullt i tid o otid. och när den går som en påse nötter blöddrar den och skickar halvmeters lågor från avgasröret. någon som har tips på vad det kan vara?

Provat med annan lmm? Tempgivaren funkar? Inte nåt knas med tändningen, tex dåliga stift eller spräckt tändspole? Alla sdlangar är hela och sitter rätt?

73 Inlägg
3 december 2010
Marlboroman skrev:
Ptrr skrev:

Provat med annan lmm? Tempgivaren funkar? Inte nåt knas med tändningen, tex dåliga stift eller spräckt tändspole? Alla sdlangar är hela och sitter rätt?

Har inte börjat felsöka ordentligt kollat alla slangar o dem verkar hela. tempgivaren funkar som den ska. men ska ta o kolla stift osv senare idag. får bli mitt helg-göra då jag jobbar hela helgen hehe smile
men tack för tipsen marlboroman smile

Tekniker
552 Inlägg
15 januari 2011
Kolla så att stiften inte är vita. Då spottar den soppa

I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre

94 Inlägg
16 januari 2011
gumsar skrev:
Kolla så att stiften inte är vita. Då spottar den soppa

Brukar det inte vara tvärtom, är stiften vita går den fruktansvärt snålt, på gränsen till att kolvarna kan smälta.

Måste man så måste man.

BE*CE
419 Inlägg
16 januari 2011
ejon_850: kolla så att inte den undre slangen på IC har lossnat, hade det problemet på min s70 laddade 0.3 innan sen laddade den max 0.1bar

MVH Tysken

Volvo R racing

878 Inlägg
16 januari 2011
Trådstartare
detta problemet är löst ett tag sen har bara glömt skriva. var vacum slangs läckage.

All The best
MVH
Jonas .L

Sök