Igår så köpte jag en v40 -98 som har en f*cked up stereo som inte är volvo originalen. Nu vill jag fixa ljudsystem som får max kosta 3000(ju billigare desto bättre. Jag vill inte ha värsta baslåda eller tävla osv. Ljudet ska vara bra t.ex till om man vill ha ganska högt men ändå inte förlora kvalla. Har ni suttit i en Audi A4 2005? ljudet ska vara som den typ. allt var original i den där audin.
Igår så köpte jag en v40 -98 som har en f*cked up stereo som inte är volvo originalen. Nu vill jag fixa ljudsystem som får max kosta 3000(ju billigare desto bättre. Jag vill inte ha värsta baslåda eller tävla osv. Ljudet ska vara bra t.ex till om man vill ha ganska högt men ändå inte förlora kvalla. Har ni suttit i en Audi A4 2005? ljudet ska vara som den typ. allt var original i den där audin.
jag behöver: -högtalare -slutsteg? & baslåda? behöver jag dem verkligen?
om inte kan nn tipsa mig bra högtalare som kan sittas i en v40 TACK
till en början, vill du ha bra ljud kvalité köp en bra stereo! Denver är riktigt skit märke, lägg mer pengar på stereon. köp av kända märken t.ex. alpine pioneer eller kenwood. köper du en bra stereo så har du kommit långt på vägen börja med det och se vad du tycker känner du då att ljudet fortfarande är skit, då kan du börja kolla på andra grejer
Köp en stereo av bra kvalité! Denver ingår inte i den kategorin! Sen satsa på ett bra å rätt monterat framsystem (helst med slutsteg)! Sen när ekonomin tillåter kan du ju köpa en bas om du känner för det! Men med en bra stereo å ett bra framsystem kommer du långt!!!
Ok. Nu ska jag leta efter stereo av märke.. ska posta snart några som jag tycker att ser snygga ut och kan läsa mp3 eller varför inte koppla iphone till stereo.
jo evil verkar vara en pålitlig kille men jag köper inga högtalare av han då det finns inga kvitton. Jag vill helst ha garanti på saker jag köper.
Stereon har inte kommit än. Jag kanske inte ens behöver köpa högtalare ifall stereon kommer och jag blir nöjd med ljudet. Tack för all hjälp! Ska uppdatera med en ljud test video när stereon kommer
Den stereo som jag har nu kan bara spela kasett! så tänk hahah
Senast redigerat av alexandergre (19 januari 2011)