Nu har det hänt lite grejer efter ett uppehåll i verkstan. Pleniumet är klart sånär på en svets till som behövs efter att jag fick "tilta" anslutningsröret för de tog i servopumpen. Sedan började jag med avgassystemet, de kommer bli lagom tajt mot marken med 3,5" system hela vägen, men de ska nog gå hoppas jag! Plenium på plats!
Har tänkt jag ska starta upp den med pumpen jag har nu (en turbopump från 12v motorn) och se så motorn går m.m, men sedan blir de och skicka iväg den på moddning!
Men är de någon som vet av en pump som är moddad till ett vettigt pris så hör gärna av er!
Jag ska ju inte påstå att det går snabbt frammåt, men lite händer det iaf. Har monterat kyl och dragigt kylarslangar, flyttat och monterat expantionskärlet samt gjort om infästningen för ICn. Satte även dit spridarrören för att se så dom passa. Nästa steg är och dra färdigt slangen upp till expantionskärlet samt koppla in bränslerör m.m till pumpen.
Måttar in kylet lite.
Kylare och IC på plats.
Här ser man att ICn sitter lodrätt nu istället, den va lutad några grader förut, men detta vart bättre.
Nya placeringen av expantionskärlet, batteriet hamnar i skuffen istället.
Började även förarbetet till och draperera en del av ventilkåpan med kolfiber! Kommer bli mycke av de materialet på bilen framöver.
Började med och trolla bort "genomföringen" för insugsröret
Tips.. bygg nytt expansionskärl och tank för spolarvätska i utrymmet där batteriet satt. Blir snyggt sen är det väl lite svårt att få plats med båda orginalkärlen där?
Tips.. bygg nytt expansionskärl och tank för spolarvätska i utrymmet där batteriet satt. Blir snyggt sen är det väl lite svårt att få plats med båda orginalkärlen där?
Tanken är att få bilen körbar och besiktigad i första läget, sedan skall allt snyggas upp under huven.