2379
Sök

Ska jag göra min 9000 till orginal eller Aero?

390 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#1
Hej! Har en 9000 turbo sport 1992. Ska jag göra den orginal eller till aero? Vad tycker Ni för jag har ingen aning smile


2 Inlägg
17 januari 2011
#2
Håll den original:) de är charm i den ju original förstör inte de , fast än att aero är jävligt läcker så:)

4 005 Inlägg
17 januari 2011
#3
aero såklart, sådär kan du ju inte ha det! smile


390 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
#4
Bilen är inte orginal i nuvarande skick! Finns bilder från bilsport på min 9000 sida och så ska dom se ut:)


668 Inlägg
17 januari 2011
#5
Nej lägg pengarna på att få den orginal istället.


huh?
10 427 Inlägg
17 januari 2011
#6
Eftersom du verkar vara en samlare/liknande och har en lite mer unik bil så skulle jag säga original.


Vad är det för skillnad nu mot "original"? Att spoilers och trösklar är färganpassade?

**

Vad var det för chassiförändringar mot en "vanlig" Turbo? Andra fjädrar, stötdämpare & krängningshämmare? (ren nyfikenhet).


N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
17 januari 2011
#7
Håll den original. Turbo Sport finns det inte många av till skillnad mot "Aerokloner", dessutom antar jag det blir mer kostsamt att byta till full Aerooptik

Rock'n Roll

1 062 Inlägg
18 januari 2011
#8
steifan skrev:
Eftersom du verkar vara en samlare/liknande och har en lite mer unik bil så skulle jag säga original.


Vad är det för skillnad nu mot "original"? Att spoilers och trösklar är färganpassade?

**

Vad var det för chassiförändringar mot en "vanlig" Turbo? Andra fjädrar, stötdämpare & krängningshämmare? (ren nyfikenhet).

Aero har ju helt andra framkofångare, bakkofngare, hjulhusdekor + att de har "kjolar" som även de är målade.

Turbosport -92 saknar alla dessa attribut men har i princip Aerons chassiesätning + en massa lull lull och ofta glastaklucka 220hk boxen, TCS m.m.
Skinninredning med mockainlägg precis som på 9000CC Aero -91 har de också.

M.V.H.


4 637 Inlägg
19 januari 2011
#9
Mitt råd är att avakta till du bestämt dig och sedan tänka ett tag till ifall du ändrar dig igen. Det är du som ska vara nöjd med din bil.

SAAB Entusiast
162 Inlägg
21 januari 2011
#10
Behåll den original!!! Eller ev en AERO inredning, eller gör bara sånt som är lätt att byta till original igen!!!


A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
21 januari 2011
#12
Vad bra!
Göra om en bil som är 1 av 75 stycken så borde man halshöggas.
Kvittar om det är en fransk sak eller en Ferrari, såna bilar skall hållas original smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

2 271 Inlägg
21 januari 2011
#13
bra val och håller med ovanstående.smile



Sök