2528
Sök

Anatomi för avtagbart drag saab 9-5

552 Inlägg
23 januari 2011
Sprinten till höger ska kunna röra på sig i sidled dvs utåt till höger. Själva dragkroken måste också röra på sig, om jag minns rätt till höger och sen utåt.

32 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
Efterbild: Ska alltså den delen som ser ut som en skruv kunna dras ut men inte bort? Om jag drar ut den så lösgörs själva draget? Vad har då den bortskruvade delen för funktion?
Jag tror jag avbokar min tid imorgon? Lär ju få tillbringa den tiden i garaget? wink

SAAB 9-5 Aero

32 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
Är det så att den delen jag lyckats få bort låser själva sprinten och det går inte då enligt besiktningsmannen. "Osäker låsning"

SAAB 9-5 Aero

552 Inlägg
23 januari 2011
litenmalin skrev:
Är det så att den delen jag lyckats få bort låser själva sprinten och det går inte då enligt besiktningsmannen. "Osäker låsning"

Låter logiskt. Muttern som brukar sitta där förhindrar sprinten att röra sig.

552 Inlägg
23 januari 2011
litenmalin skrev:
Efterbild: Ska alltså den delen som ser ut som en skruv kunna dras ut men inte bort? Om jag drar ut den så lösgörs själva draget? Vad har då den bortskruvade delen för funktion?
Jag tror jag avbokar min tid imorgon? Lär ju få tillbringa den tiden i garaget? wink

Har du lossat själva sprinten ska den igentligen inte gå att få ur helt. Bara kanske 2-5 centimeter. Sen ska man kunna vrida draget åt höger eller vänster och sedan utåt.

32 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
Tack snälla för nu tror jag att jag har en bild över hur jag ska få bort hela draget? Jag drar ut sprinten till höger, som då släpper på själva draget? Jag för draget till höger (följer kanske med automatiskt) och sedan ned/ut?
Senast redigerat av litenmalin (23 januari 2011)

SAAB 9-5 Aero

552 Inlägg
23 januari 2011
litenmalin skrev:
Tack snälla för nu tror jag att jag har en bild över hur jag ska få bort hela draget? Jag drar ut sprinten till höger, som då släpper på själva draget? Jag för draget till höger (följer kanske med automatiskt) och sedan ned/ut?

Stämmer, men jag är dock inte helt hundra på att du ta den till höger, kan lika gärna vara vänster. Men är säker på att sprinten måste lite ut och draget vridas och sen bort. Du kommer se när allt är lossat hur det är inborrat hål i draget som låser fast sig i sprinten.

32 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
Tack så mycket så länge! Jag återkommer efter garaget imorgon och talar om hur det gick och hur man gör. Om jag lyckas vill säga big_smile
TACK!

SAAB 9-5 Aero

Sök