3289
Sök

Audi Wastegate anslutningar

13 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
#1
http://img521.imageshack.us/img521/6798/extwast2xm2.jpg

Jag undrar vad luftnippeln längst ner gör och vad den ska kopplar på? smile


296 Inlägg
25 januari 2011
#2
googlade lite, kanske denna kan hjälpa?
http://images04.olx.ie/ui/1/45/87/41583887_3.jpg

MvH

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

13 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
#3
2quick4u skrev:
googlade lite, kanske denna kan hjälpa?
http://images04.olx.ie/ui/1/45/87/41583887_3.jpg

MvH

hmm tack, ser ut att vara kopplad på inloppsröret mellan luftmassemätaren och turbon smile! men vad kan den göra för nytta där? eller så går den bara förbi brevid. hmm
Senast redigerat av ohjelm (25 januari 2011)


Bounty hunter
671 Inlägg
25 januari 2011
#4
ohjelm skrev:
http://img521.imageshack.us/img521/6798/extwast2xm2.jpg

Jag undrar vad luftnippeln längst ner gör och vad den ska kopplar på? smile

den används inte på 20vt motorerna,den används bara på 10vt till att reglera trycket i WGn....på 20vt gör det elektroniskt


13 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
#5
men ska sitta på volvo 940 Turbo! Hur löser jag det? ska den pluggas eller kopplas någonstans?


Bounty hunter
671 Inlägg
25 januari 2011
#6
ohjelm skrev:
men ska sitta på volvo 940 Turbo! Hur löser jag det? ska den pluggas eller kopplas någonstans?

då ska du inte använda den...låt den vara som den är eftersom du har elektiskt styrt ladd tryck, gamla Audi100 10vt har ju mekaniskt insprut


13 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
#7
bobafett skrev:
ohjelm skrev:
men ska sitta på volvo 940 Turbo! Hur löser jag det? ska den pluggas eller kopplas någonstans?

då ska du inte använda den...låt den vara som den är eftersom du har elektiskt styrt ladd tryck, gamla Audi100 10vt har ju mekaniskt insprut

ah, men konstiga är att jag får inte riktigt bilen att funka som den ska och den satt tydligen på en 240 turbo innan och då satt det en 2 meters bränsleslang på den anslutningen därför jag blev tveksam hmm


Bounty hunter
671 Inlägg
25 januari 2011
#8
okej...ja då vet jag inte...håller bara på me Audi så det kan jag bättre,hoppas nån annan turbo kunnig kan hjälpa dej...men vilken menar du igentligen den lilla högst upp eller den större längre ner?


13 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
#9
bobafett skrev:
okej...ja då vet jag inte...håller bara på me Audi så det kan jag bättre,hoppas nån annan turbo kunnig kan hjälpa dej...men vilken menar du igentligen den lilla högst upp eller den större längre ner?

den större längst ned! smile


Bounty hunter
671 Inlägg
25 januari 2011
#10
ohjelm skrev:
bobafett skrev:
okej...ja då vet jag inte...håller bara på me Audi så det kan jag bättre,hoppas nån annan turbo kunnig kan hjälpa dej...men vilken menar du igentligen den lilla högst upp eller den större längre ner?

den större längst ned! smile

jasså... tongue då kan du glömma allt jag skrivit wink ...ska kolla på min A200 vart den tar ivägen...kommer inte ihåg just nu...


13 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
#11
bobafett skrev:
ohjelm skrev:
bobafett skrev:
okej...ja då vet jag inte...håller bara på me Audi så det kan jag bättre,hoppas nån annan turbo kunnig kan hjälpa dej...men vilken menar du igentligen den lilla högst upp eller den större längre ner?

den större längst ned! smile

jasså... tongue då kan du glömma allt jag skrivit wink ...ska kolla på min A200 vart den tar ivägen...kommer inte ihåg just nu...

Vore riktigt schysst smile


23 Inlägg
25 januari 2011
#12
Den går visst någonstans på en 20vt, den går raka vägen till magnetventilen. Eller ja, rak och rak, ett par krumelurer gör väl slangen först wink
Senast redigerat av Retromance (25 januari 2011)


Bounty hunter
671 Inlägg
25 januari 2011
#13
Retromance skrev:
Den går visst någonstans på en 20vt, den går raka vägen till magnetventilen. Eller ja, rak och rak, ett par krumelurer gör väl slangen först wink

jo...men om du läste mitt inlägg så trodde jag han menade den lilla längst upp wink


13 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
#14
någon som vet ifall den överhuvudtaget går att koppla på en 940? ska man koppla den på vakuum eller?


23 Inlägg
25 januari 2011
#15
bobafett skrev:
Retromance skrev:
Den går visst någonstans på en 20vt, den går raka vägen till magnetventilen. Eller ja, rak och rak, ett par krumelurer gör väl slangen först wink

jo...men om du läste mitt inlägg så trodde jag han menade den lilla längst upp wink

Såg det precis efter jag svarat i tråden och då stämmer ju allt plötsligt helt korrekt! wink


Bounty hunter
671 Inlägg
25 januari 2011
#16
Retromance skrev:
bobafett skrev:
Retromance skrev:
Den går visst någonstans på en 20vt, den går raka vägen till magnetventilen. Eller ja, rak och rak, ett par krumelurer gör väl slangen först wink

jo...men om du läste mitt inlägg så trodde jag han menade den lilla längst upp wink

Såg det precis efter jag svarat i tråden och då stämmer ju allt plötsligt helt korrekt! wink

du va för snabb...fast det e lätt hänt när man åker audi hahha tongue


1 867 Inlägg
25 januari 2011
#17
Den nedre anslutningen är referenstrycket till alltihop, den ska kopplas in till insuget, bakom spjället. Kör du bara en slang så kommer maxtrycket bestämmas av vilken fjäder du har i klockan, oftast brukar man köra nån sorts "pys" på den för att reglera upp trycket utöver grundtrycket.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.


Sök