3306
Sök

Färddatadisplay utan pixlar på saab 9-5

13 Inlägg
25 januari 2011
Trådstartare
Pixlarna på min display har blivit till skit och tänkte nu beställa en bättre begagnad på laga.se . Jag har en -02 och undrar om jag kan köpa display från nyare saabar såsom -05:or? eller skiljer det sig på årsmodellerna?

1 020 Inlägg
25 januari 2011
varför inte laga den du har? plocka isär den o kör med strykjärn sen brukar dom bli bra igen ligger trådar på turboklubbens sida med bilder hur man gör.
gjorde det på min och alla mina pixlar fungerar bra igen

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

13 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
Har hört mig för om det där och är inget jag skulle gem mig på. Speciellt när jag kan få en bättre begagnad för 700 kr

dalmasens
27 januari 2011
de finns olika varianter på de där naturligtvis. du måste plocka ur den och kolla vad du har för art nr på din.
och sen jämföra med den beggade

13 Inlägg
27 januari 2011
Trådstartare
Ok. Tackar

629 Inlägg
27 januari 2011
Har för mig att de senare har omvända sensorer för spolarvätskenivå och liknande, så att den kommer larma för låg nivå när nivån är ok och liknande...

1 863 Inlägg
28 januari 2011
Inga problem att sätta in en från en nyare bil, jag gjorde det på min Saab och det funkade perfekt. Måste dock giftas in med bilen på en verkstad.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Fri fart för ett fritt folk!
14 111 Inlägg
28 januari 2011
666_Beast skrev:
Inga problem att sätta in en från en nyare bil, jag gjorde det på min Saab och det funkade perfekt. Måste dock giftas in med bilen på en verkstad.

märkligt monterade en i polarns 98:ans 9-5 och det var från en 04:a och det fungerade utan problem utan några programeringar och liknande

Kör fort så hinner inget hända...

R1 driver!
5 128 Inlägg
28 januari 2011
Någon som kan posta länk till en guide på hur man fixar färddatorn? Min har mängder med kassa pixlar, och är måttligt tråkigt. Är en 9-5 -98 om det spelar något roll

Sök