3665
Sök

Tänkte montera dragkrok på en Ford Focus HGV

542 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
Är det svårt att göra och krånglig att få dit?

Hur gör man med elsatsen?

Tacksam föpr hjälp och svar.

542 Inlägg
12 juli 2009
Trådstartare
Det är en 02.

ÄR det svårt att montera krok på en sådan?

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
12 juli 2009
Nej det är riktigt enkelt faktiskt, spelar ingen större roll om du köper ford orginal eller nått annat märke som t.ex brink utan går att få dit även utan att man gjort nått liknande innan bara man läser instruktionerna ordentligt.

Elsatsen sen är bara en vanlig universal som finns lite överallt, då skarvar du dig in på ett gäng kablar som sitter bakom vänster bagageklädsel, för att veta exakt vilka kablar du ska skarva får du mäta dig fram eller leta upp en lathund nånstans.

- Time Attack -

542 Inlägg
12 juli 2009
Trådstartare
NIzmO skrev:
Nej det är riktigt enkelt faktiskt, spelar ingen större roll om du köper ford orginal eller nått annat märke som t.ex brink utan går att få dit även utan att man gjort nått liknande innan bara man läser instruktionerna ordentligt.

Elsatsen sen är bara en vanlig universal som finns lite överallt, då skarvar du dig in på ett gäng kablar som sitter bakom vänster bagageklädsel, för att veta exakt vilka kablar du ska skarva får du mäta dig fram eller leta upp en lathund nånstans.

Så man får hoppas på att det bara är att bulta dit.

Var finns det en lathund att få tag på? För jag och bilel är inte bästa polare...

371 Inlägg
13 juli 2009
lmoberg skrev:
NIzmO skrev:

Så man får hoppas på att det bara är att bulta dit.

Var finns det en lathund att få tag på? För jag och bilel är inte bästa polare...

Finns även modelanpassade elkabelsatser med kontakter i ändarna.
Då kopplar du dig bara imellan kontakterna som går till bakljusen.
Lite dyrare men mycket enklare wink

2 Inlägg
29 januari 2011
Någon som vet hur det är med 2006 års modell? Är på jakt efter en sådan själv, helst med dragkrok. Är det dock väldigt enkelt att montera även här, kan jag nöja mig att få tag i vilken som och montera själv.

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
29 januari 2011
strndlr skrev:
Någon som vet hur det är med 2006 års modell? Är på jakt efter en sådan själv, helst med dragkrok. Är det dock väldigt enkelt att montera även här, kan jag nöja mig att få tag i vilken som och montera själv.

Även dessa är väldigt enkla att montera på, jag har iof bara monterat fords orginal elsats på dessa så hur eftermarknads el är att montera vet jag inte.

Har man bara lite vanliga verktyg och en torx t50 hylsa och momentnyckel bör de flesta lyckas utan problem, en liten utskärning i stötfångaren behövs men bara en liten halvmåne vilket man kan såga ur med sticksåg eller vass kniv.

- Time Attack -

Sök