3646
Sök

Cossien startar ej efter renovering! HJÄLP.

25 Inlägg
28 januari 2011
Trådstartare
tjena har ett problem efter att jag bytt ventil och packningar. satte ihop allt och skulle starta den, märkte först att det var ett relä som "tjuter" vrider till start läge motorn går runt och gnista finns. men pumpen surrar inte men den fungerade innan jag rev isär bilen... det sitter även larm på bilen kan det har något med det att göra?

296 Inlägg
28 januari 2011
startar bilen på startgas? jag vet inte på just ford fast på audis larm stänger den bara av spänningen till startmororn så om larmet strular så går inte startmotorn runt. går soppa pumpen? smile

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

25 Inlägg
28 januari 2011
Trådstartare
nix det gör den inte, men start motorn går runt. soppa pumpen fungerade felfritt innan jag rev ner bilen... hör dock om den går, ska ta av spridar bryggan och så om det kommer någe sås, verkar nästan som om larmet gåt in och brytit strömmen till b.pumpen om det nu är möjligt på dessa bilar?...

296 Inlägg
28 januari 2011
om gnista finns och soppa finns så ska motorn fungera smile men ta bort spridar bryggan och kolla om det går soppa hela vägen in i cylindrarna smile

"Dont drive faster than your guardian angel can fly"

25 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
problemet löst! det var ett kontakt styce som tätningen låg fel i så blev ej kontakt imellan där big_smile

Sök