3311
Sök

Besiktiga med täckpluggar över strålkastetorkarna?

24 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
Skulle vilja ha ett snabbt svar på vad besiktningen tycker om täckpluggar över strålkastetorkar hållen som blir kvar när man tar bort torkaren!

Någon som har detta?

Har fått nedslag på en besiktning?

tack för svar! smile

100% ninja
342 Inlägg
31 januari 2011
helt lagligt. Har du torkarna monterade på bilen, så måste de fungera, men är de avmonterade så finns det inget sådant krav.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.

52 Inlägg
31 januari 2011
Ursäkta att jag hijackar tråden lite men hur är det med spolarvätskemunstycken till strålkastare, är det också lag?

1 298 Inlägg
31 januari 2011
Nagelsax skrev:
Ursäkta att jag hijackar tråden lite men hur är det med spolarvätskemunstycken till strålkastare, är det också lag?

Skulle förmoda att det är samma sak där. Däremot bilar med xenon (original) måste ha spolning eller torkare.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Saabifierad
2 031 Inlägg
1 februari 2011
TeedasT skrev:
helt lagligt. Har du torkarna monterade på bilen, så måste de fungera, men är de avmonterade så finns det inget sådant krav.

Nagelsax skrev:

Jag har aldrig varit med om att besiktningen testar strålkastartvätten, varken om bilen har torkare eller enbart spolning.

Pendulum skrev:
Nagelsax skrev:

Skulle förmoda att det är samma sak där. Däremot bilar med xenon (original) måste ha spolning eller torkare.

När biltillverkarna monterar xenon väljer dom plastglas och plast plus torkare rimmar illa tongue
Senast redigerat av Slash (1 februari 2011)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

1 298 Inlägg
1 februari 2011
Slash skrev:
När biltillverkarna monterar xenon väljer dom plastglas och plast plus torkare rimmar illa tongue

Det stämmer, men det finns bilar som har xenon och glas-glas, men de är få. wink
Volvo V70/S60 fram till facelift har glas och xenon. Även S80 från samma era kan jag tänka mig.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Sök