3261
Sök

Besiktning av ombyggt fordon.

121 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
#1
Hejsan har två frågor angående en bil som är registrerad som Ombyggt fordon.

1. I bilen finns det inte någon behållare för spolarvätska dvs att det inte går att använda spolningen. Går den igenom besiktningen om man säger att de inte fanns då man registrerade bilen som ombyggt?

2. Kan man sätta i en större turbo och nya stakar spridare osv och besiktiga den igen utan att registrera om den som ombyggt fordon?

De har väll inga papper på vad som var gjort på bilen? Då snackar jag inte om att byta motor det är som jag skrev ovanstående.

Stakar Turbo grenrör, Spridare?

Tack i förhand:)smile

7 387 Inlägg
30 januari 2011
#2
Dustguy91 skrev:
Hejsan har två frågor angående en bil som är registrerad som Ombyggt fordon.

1. I bilen finns det inte någon behållare för spolarvätska dvs att det inte går att använda spolningen. Går den igenom besiktningen om man säger att de inte fanns då man registrerade bilen som ombyggt?

2. Kan man sätta i en större turbo och nya stakar spridare osv och besiktiga den igen utan att registrera om den som ombyggt fordon?

De har väll inga papper på vad som var gjort på bilen? Då snackar jag inte om att byta motor det är som jag skrev ovanstående.

Stakar Turbo grenrör, Spridare?

Tack i förhand:)smile

1,, nej det ska fungera för det är en säkerhetsdetalj,,
2,, nej det ser dem ju aldrig,, så det bör gå,, jag har då gjort det iaf,,


121 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
#3
granadadr skrev:
Dustguy91 skrev:
Hejsan har två frågor angående en bil som är registrerad som Ombyggt fordon.

1. I bilen finns det inte någon behållare för spolarvätska dvs att det inte går att använda spolningen. Går den igenom besiktningen om man säger att de inte fanns då man registrerade bilen som ombyggt?

2. Kan man sätta i en större turbo och nya stakar spridare osv och besiktiga den igen utan att registrera om den som ombyggt fordon?

De har väll inga papper på vad som var gjort på bilen? Då snackar jag inte om att byta motor det är som jag skrev ovanstående.

Stakar Turbo grenrör, Spridare?

Tack i förhand:)smile

1,, nej det ska fungera för det är en säkerhetsdetalj,,
2,, nej det ser dem ju aldrig,, så det bör gå,, jag har då gjort det iaf,,

2. Gick det bra? gick igenom utan anmärkningar eller smile?
1.. Tror du de räcker med att man fixar med en petflaska och en pump? bara tillfällig spolning smile?


tack för svaren

Hjultomte
1 500 Inlägg
30 januari 2011
#4
Biltema har en bra liten spolarbehållare och pump till salu ^^ big_smile
Senast redigerat av TooS (30 januari 2011)

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

7 387 Inlägg
30 januari 2011
#5
Dustguy91 skrev:
granadadr skrev:
Dustguy91 skrev:
Hejsan har två frågor angående en bil som är registrerad som Ombyggt fordon.

1. I bilen finns det inte någon behållare för spolarvätska dvs att det inte går att använda spolningen. Går den igenom besiktningen om man säger att de inte fanns då man registrerade bilen som ombyggt?

2. Kan man sätta i en större turbo och nya stakar spridare osv och besiktiga den igen utan att registrera om den som ombyggt fordon?

De har väll inga papper på vad som var gjort på bilen? Då snackar jag inte om att byta motor det är som jag skrev ovanstående.

Stakar Turbo grenrör, Spridare?

Tack i förhand:)smile

1,, nej det ska fungera för det är en säkerhetsdetalj,,
2,, nej det ser dem ju aldrig,, så det bör gå,, jag har då gjort det iaf,,

2. Gick det bra? gick igenom utan anmärkningar eller smile?
1.. Tror du de räcker med att man fixar med en petflaska och en pump? bara tillfällig spolning smile?


tack för svaren

min bil går igenom,, om jag inte slaravar med annat,,

jag hade köpte en riktig spolardunk, med pump,, å vill du inte ha den fast monterad så,, tar du ju bara bort den wink


121 Inlägg
30 januari 2011
Trådstartare
#6
granadadr skrev:
Dustguy91 skrev:
granadadr skrev:

1,, nej det ska fungera för det är en säkerhetsdetalj,,
2,, nej det ser dem ju aldrig,, så det bör gå,, jag har då gjort det iaf,,

2. Gick det bra? gick igenom utan anmärkningar eller smile?
1.. Tror du de räcker med att man fixar med en petflaska och en pump? bara tillfällig spolning smile?


tack för svaren

min bil går igenom,, om jag inte slaravar med annat,,

jag hade köpte en riktig spolardunk, med pump,, å vill du inte ha den fast monterad så,, tar du ju bara bort den wink

Saken e att den inte får plats i motorutrymmet pga vaccumrör till insuget och turbon osv

7 387 Inlägg
30 januari 2011
#7
Dustguy91 skrev:
granadadr skrev:
Dustguy91 skrev:

2. Gick det bra? gick igenom utan anmärkningar eller smile?
1.. Tror du de räcker med att man fixar med en petflaska och en pump? bara tillfällig spolning smile?


tack för svaren

min bil går igenom,, om jag inte slaravar med annat,,

jag hade köpte en riktig spolardunk, med pump,, å vill du inte ha den fast monterad så,, tar du ju bara bort den wink

Saken e att den inte får plats i motorutrymmet pga vaccumrör till insuget och turbon osv

det finns skitsmå,, min rymms mellan kylaren å rambalken,, nertryckt,, så tro mig det får alltid plats nånstans wink


1 482 Inlägg
31 januari 2011
#8
By the book får du inte trimma motorn. I verkligheten så kommer dom knappast märka det.
Undantag finns dock, tex på många jänkarbilar står det "Utbytt motor" OCH "Ändrad Motor" i reggpappret.
Då är det fritt fram o göra vad fan som helst.

BLT Service
Theracords Music Label

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
1 februari 2011
#9
Noxxer skrev:
By the book får du inte trimma motorn. I verkligheten så kommer dom knappast märka det.
Undantag finns dock, tex på många jänkarbilar står det "Utbytt motor" OCH "Ändrad Motor" i reggpappret.
Då är det fritt fram o göra vad fan som helst.

Det där är också en sanning med modifikation som det florerar mycket rykten om. Utbytt motor betyder inte fritt fram även om du ändra lite som du själv vill.

Du har fortfarande effektramar att hålla dig inom, och vid misstanke kan bilprovningen kräva papper på hur mycket effekt du har i motorn OSV. Dock verkar de flesta jänkare gå igenom med vad som helst under huven.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

1 482 Inlägg
1 februari 2011
#10
AcesHigh666 skrev:
Noxxer skrev:
By the book får du inte trimma motorn. I verkligheten så kommer dom knappast märka det.
Undantag finns dock, tex på många jänkarbilar står det "Utbytt motor" OCH "Ändrad Motor" i reggpappret.
Då är det fritt fram o göra vad fan som helst.

Det där är också en sanning med modifikation som det florerar mycket rykten om. Utbytt motor betyder inte fritt fram även om du ändra lite som du själv vill.

Du har fortfarande effektramar att hålla dig inom, och vid misstanke kan bilprovningen kräva papper på hur mycket effekt du har i motorn OSV. Dock verkar de flesta jänkare gå igenom med vad som helst under huven.

Självklart gäller effektkraven! Och ja, man kan ju undra hur vissa bilar rullar igenom U.A med en halvmeter blower som sticker upp...

BLT Service
Theracords Music Label

Handledare
1 481 Inlägg
2 februari 2011
#11
Inga problem med kompressor på jänkebil. Det är effektuppgiften som gäller.
Står det 400hk i regpappren och ändrad motor så kan man besikta med vad som helst, nästan.
(Vet en närstående Camaro som har den uppgiften, orginal hade den 200hk)

http://www.garaget.org/video/ndse2dun74ek
Senast redigerat av saab_sonett (2 februari 2011)



Sök