3132
Sök

Köpråd Chevrolet Camaro V6 193HK

neckwomen_88
3 februari 2011
#21
Ska du åka på jänketräffar i sommar med v6:a får du nog räkna med att få massa gliringar om att du inte köpt en riktigt jänk (pga v6:an...). Säger som dom andra, satsa på en v8 istället!

Ang priset kan det vara värt att även söka på Firebird/Trans Am, trillar ut en hel del billiga exemplar då och då, och är samma bil som camaron till största del.

440 Inlägg
3 februari 2011
#22
Men V8:orna är i de flesta fall rätt mycket dyrare, om han ska ha generation 4, och eftersom han inte vill lägga så mycket emellan (om någonting alls), så går det inte ihop ju med kostnaderna.

För övrigt så är det bästa helt klart att köpa privat, om man är uppmärksam på bilen!

Bounty hunter
671 Inlägg
3 februari 2011
#23
men va faan man köper inte en sådan jänkare me v6...det kan göra ifall man vill ha en mini van/familjebuss....

det är dess utom dåligt andrahandsvärde på dom....en bekant köpte en mustang me v6 i....den fick han aldrig såld...låg på blocket i över ett år......

det är som att köpa en ny Audi o välja bort quattro  mad

har du inte råd me en camaro me v8 så spara längre ,ta lån eller köp en annan tex trans am firebird som neckwomen_88 skrev..... tongue


1 567 Inlägg
3 februari 2011
#24
Köper du den så kommer du garanterat  bli påmind om att v8:an hadde vart ett bättre val konstant..Du kanske sparar någon centiliter per mil men som andra har sakt så är camaro med v6:a inget som är hett på begmarknaden tyvärr..Sådana här bilar skall ha v8 punkt slut.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

GM B-Body Nörd
370 Inlägg
3 februari 2011
#25
skalman1 skrev:
Sen får man ju stå ut med det typiskt amerikanska t.ex skramlig inredning, gungig väghållning, halvdan kvalite och mycket korkade lösningar.

Men trevliga bilar är det ändå.

lol kan bara hålla med till 110% en perfekt beskrivning på us bilar, men ändå är dom helt underbara.

jag skulle inte ta en med v6 pga tron på att den ska dra mindre (iaf GM´s) V6or drar i princip lika mycket som v8orna, så
man får lätt försig att 6orna drar minder men så är inte fallet, tyvärr.

Men bryr man sig inte om att det är en v6 som drar som v8an så varför inte, den bilen du länkade till så jätte fin ut förutom den Euro anpassade stötfångaren bak med den jätte fula gigantiska regskylten.

Det går tydligen att svarva med en v6 också big_smile


och om man bygger om avgassystemet så kan man få den att låta ganska nice (långt ifrån en 8 men men)

Senast redigerat av theBIGburner (3 februari 2011)

CHEVROLET, a high quality product from General Motors
Pioneer CDJ 2000 nexus + DJM 2000 nexus + RMX 500 + HDJ 2000 W + S-DJ08

677 Inlägg
3 februari 2011
#26
Du köper inte en jänkare med v6.... det är skrivet i sten!

Har du inte råd att köpa en camaro med v8 så ska du inte köpa en camaro utan något annat!

It's that simple....

Egenföretagare
999 Inlägg
3 februari 2011
#27
Vill TS köpa en V6'a är det väl upp till honom!!! mad
Om dom nu är så j-vla svårsålda innebär det ju prutläge snarare.


1 567 Inlägg
3 februari 2011
#28
weeeman skrev:
Vill TS köpa en V6'a är det väl upp till honom!!! mad
Om dom nu är så j-vla svårsålda innebär det ju prutläge snarare.

Jo men vi "ALLA" andra vill ju bara med vårat samlade bilkunande hjälpa TS att göra rätt ifrån början!!!  Så han slipper stå med skägget i brevlådan den dagen han skall sälja den eller när v8 bilarna gör ringar runt honom  i protest för att visa att han valt fel motor winkbig_smiletonguehmmsadneutral

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

117 Inlägg
3 februari 2011
#29
Hitta 2 likvärdiga bilar,1 med 6:a och 1 med 8:a.Provkör båda,sen vet nog de flesta vilken du väljer big_smile.

Så gjorde jag när jag skulle köpa min,det tog inte lång stund att bestämma sej.Vridet,kraften,ljudet o känslan är ju så helt olika i dom båda att det fanns ju bara 1 val.

Gummi är färskvara och bör bytas ofta

Meister
6 763 Inlägg
3 februari 2011
#30
Gillar du utseendet så är det bara att köpa en 6:a. Vill du gasa så köp en med v8. 98 kom faceliften och även ls1:an. Helaluminium och jävligt bra. Innan det satt Lt1 och är i gjutjärn och är bra men inte som ls1:an


12 086 Inlägg
3 februari 2011
#31
Euw känner jag.. Har själv kollat mycket på Camaro.. fast en SS då smile Du kommer ångra dig när du pyser omkring i den lilla 6an. Köp V8, tanka o va glad!


Sök