3054
Sök

Boxster S Eller Speedster?

MX-rider
16 Inlägg
5 december 2006
Trådstartare
Har i nu läget en Soel Speedster 2,2a, tycker ni jag ska sälja den och köpa en Porshe boxster s? Och om ja/nej varför?`

Mvh J

med lem
1 147 Inlägg
5 december 2006
jag tycker att du ska skaffa en boxster av den enkla anledningen att dom e snyggare=) plus att det e lite häftigare o säga att man har porsche, än opel. dock e speedstern snygg den med.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

Bilförsäljare
51 Inlägg
5 december 2006
Vill du ha något som är värre än båda två? kolla Lotus elise istället. 100% snyggare och roligare än boxter s enligt mitt tycke. såg en japansk fiml där de testade 350z, boxter S, s2000 och Bmw M3, boxtern kom rätt långt efter,,

http://www.blocket.se/vi/10155211.htm?ca=20_s

Daniel birgersson

Daniel Birgersson, S2000
Tidigare Bilar
Audi A3 1,8 T (S - line) , 9-3 Aero

193 Inlägg
5 december 2006
Jag tycker du ska behålla speedstern!
Den är grymt häftig!
dessutom är det inte många som vet vad det ör när
du blåter förbi. Enligt mig är inte boxtern snygg
eller något man vänder sig om efter.
Elise som föregående skrev är dock inte fel!

Mvh Kimme
Senast redigerat av XanderCage (5 december 2006)

88 Inlägg
5 december 2006
Valet är ju självklart. Behåll speedstern!

Hur långt är ett snöre?

MX-rider
16 Inlägg
5 december 2006
Trådstartare
ok blir til att behålla den! Ni får se hur den kommer se ut snart, snart e bygget klart, lämna karossen på lack idag! Mvh Sweeetster

3 627 Inlägg
5 december 2006
daniel_k3 skrev:
Vill du ha något som är värre än båda två? kolla Lotus elise istället. 100% snyggare och roligare än boxter s enligt mitt tycke. såg en japansk fiml där de testade 350z, boxter S, s2000 och Bmw M3, boxtern kom rätt långt efter,,

Daniel birgersson

Beredd att hålla mer, Elisen e snyggast, går bäst och har bäst väghållning smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

MX-rider
16 Inlägg
5 december 2006
Trådstartare
Nja beror på vilken modell av speedster e ju samma chassi men i sådana fall får d bli nya modellen för den gammla är inte så snygg som den nya enligt mig!

9 108 Inlägg
5 december 2006
Helt klart behålla Speedstern smile Varför köpa fattigmansporsche? då är det ju ballare när man drar Porscharna med Speedstern..

Sedan om Elisen går bättre vete fan.. Absolut inte den äldre iaf.

Synd att du inte har Turbon bara, den drar ju allting smile Roligaste bilen någonsin (eller var det under 2005-2006?) enligt Jeremy Clarkson.

260 Inlägg
6 december 2006
håller med ovanstående. behåll speedstern. Boxtern är ju en budgetvariant. Spar och köp en ``riktig´´ porsche

styling har egentligen bara med pengar att göra.

3 627 Inlägg
6 december 2006
MilleN skrev:
Helt klart behålla Speedstern smile Varför köpa fattigmansporsche? då är det ju ballare när man drar Porscharna med Speedstern..

Sedan om Elisen går bättre vete fan.. Absolut inte den äldre iaf.

Synd att du inte har Turbon bara, den drar ju allting smile Roligaste bilen någonsin (eller var det under 2005-2006?) enligt Jeremy Clarkson.

Njaa Elisen har mer häst i motorn och är lite lite mer finslipad i väghållningen så den går faktiskt bättre! Annars kan du ju skaffa en Exige.. där snackar vi bil wink

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
6 december 2006
daniel_k3 skrev:

Daniel birgersson

ööh.. men bilen är ju detsamma?! bilen byggs ju till o med AV lotus.

behåll bilen.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

3 627 Inlägg
6 december 2006
Det är nästan samma bil, Lotus = mer hk.. snyggare .. iom mer häst så går den ju automatiskt bättre!

38 Inlägg
13 december 2006
Boxter är en bekväm massproducerad kompromiss sport/glidare, om man är ute efter det.
Medan speedster, elise, exige är råa handbyggda racers! det som skilljer dessa åt är framför allt: effekt, pris och prestige.
slöast är tidiga eliser (96-) med ca.125hk (Rovermotor) dessa brukar kosta från 160000kr, 
senare eliser har ca190hk(toyota motor), då får man betala minst 350 000kr.
exigen är lite mer baninriktad men har samma motor som elisen, men då börjar priserna närma sej 450000kr 
Så en speedster N/A med 147hk för ca:170000 får väl räknas som rena fyndet! det är ju trots allt samma bil i grunden som lotusarna så: BEHÅLL DEN!
Senast redigerat av sleeparn (13 december 2006)

Sök