2809
Sök

Nåt fel med volvon..

22 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
Har en 740 med en b23f i och den går skit upp till 2 tusen varv, och den startar endast ifall man rullar igång den. Vad kan de va för fel ??

871 Inlägg
8 februari 2011
Rsaav skrev:
Har en 740 med en b23f i och den går skit upp till 2 tusen varv, och den startar endast ifall man rullar igång den. Vad kan de va för fel ??

kamremmen kan ha kuggat..

1 231 Inlägg
8 februari 2011
beckstroem skrev:
Rsaav skrev:

kamremmen kan ha kuggat..

hur kuggar en kamrem? är den väldigt sliten då eller finns det några andra orsaker?

871 Inlägg
8 februari 2011
den kan vara dålig så den inte spänns ordentligt så vid höga varv så åker den inte med kammens drev.. eller så kan tänderna på kamremmen vara utslitna så vid höga varv kuggar dem över..

Min idé är att nollställa motorn och sedan kolla markeringarna.. kan vara idé att kolla felkoder för det kan vara bränsle fel / luftmassemätarn kan vara trasig / någon tänddel kan vara utsliten. kolla detta innan du river ner kåpor och ska nollställa motorn.

22 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
luftmassmätarn är det inte den har jag kollat.. ja tänkte att de kanske kunde vara fördelarn eller något sånt

415 Inlägg
8 februari 2011
Jag skulle kolla bränslerelän, det sitter ett vitt under askkoppen som brukar bli dåligt och sedan sitter det två svarta vid expansionskärlet. Jag hade liknande fel och det startar alltid sedan jag bytte.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

Sök