3163
Sök

Kamouflerade bilar i arjeplog

681 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
Var till Arjeplog igår för första gången i mitt liv, och blev omkörd och möte testbilar hela tiden. Kunde se vad alla bilar var utom en, blev omkörd av 2 likadana bilar 2 gånger. Och fort gick det, det var någon liten SUV vad jag tyckte först, trodde först det var en BMW, men baklysen passade inte in riktigt, för det var runda baklysen. Bilen var komoflerad i vit och gult, någon som har sett den, och vet vad det är eller någon som kan tänkas veta vad det skulle kunna vara för bil

183 Inlägg
11 februari 2011
Har de inte någon hemlig testbana där uppe?

Ganska svårt och veta vad det är för bil big_smile

Med.lem
3 759 Inlägg
11 februari 2011
Nya lexus?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

1 200 Inlägg
11 februari 2011
För några år sedan fotade jag en bunt med tungt maskerade BMW-bilar när jag var på väg till Sälen för att åka skidor. Bilderna sålde jag sedan till Expressen för 1500kr/styck smile

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
11 februari 2011
poont skrev:

Egentligen ingenting som är direkt hemligt men de flesta större märkerna har "egna veckor" i Arjeplog. Det finns en gigantisk anläggning med ett antal testbanor, hotel etc. Vintertid kommer tom. dagstidningen där ut på engelska. Alla komunivånare håller en låg profil om detta eftersom att det ger ett enormt tillskott i komunkassan och bilföretagen vill vara i fred, det är alltså en sk. win win situation. Varje vinter kommer karavaner med bland annat BMW, Audi, Merca, Porsche mfl. genom Östersund, nu sist stod ett antal MAN testlastbilar parkerade utanför ett hotell här i stan där testkaravanerna ofta övernattar. Har även varit en del trafikincidenter + några rejäla dödsolyckor här med testbilar inblandade.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

681 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
Dom är ganska kända för det, var i stort sett bara testbilar jag mötte igår och fort kör dom.

Stod någon ny hyundai som jag aldrig sett förut på frasse, på okq8 kom någon ny mercedes ml, en massa bmw körde om mig.

Men vet inte vad den där bilen som jag pratade om var för bil, aldrig sett förut. Men lär väl känna igen den när den kommer ut på marknaden

Rumpmas
3 860 Inlägg
11 februari 2011
hotrodder skrev:
poont skrev:

Egentligen ingenting som är direkt hemligt men de flesta större märkerna har "egna veckor" i Arjeplog. Det finns en gigantisk anläggning med ett antal testbanor, hotel etc. Vintertid kommer tom. dagstidningen där ut på engelska. Alla komunivånare håller en låg profil om detta eftersom att det ger ett enormt tillskott i komunkassan och bilföretagen vill vara i fred, det är alltså en sk. win win situation. Varje vinter kommer karavaner med bland annat BMW, Audi, Merca, Porsche mfl. genom Östersund, nu sist stod ett antal MAN testlastbilar parkerade utanför ett hotell här i stan där testkaravanerna ofta övernattar. Har även varit en del trafikincidenter + några rejäla dödsolyckor här med testbilar inblandade.

Det andra låter ju rätt kul, att det händer något i hålan menar jag. Men jag hoppas verkligen inte att de är ute och kör testbilarna som skit på allmän väg och att lokalbefolkningen stryker med pga detta mad

681 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
dom kör ganska farligt på allmän väg

Rumpmas
3 860 Inlägg
11 februari 2011
iswal skrev:
dom kör ganska farligt på allmän väg

Fyfan, riktigt svinigt att oskyldigt folk ska behöva dö för att de inte kan hålla sig på sjöarna eller avstängda vägar och hårdköra. Men visst, åker Polisen ut och sätter fast dom för vårdslöshet en efter en blir kommunen av med inkomsterna, svårt läge... sad

Norrlänning
643 Inlägg
11 februari 2011
var 4st saab 9-5 när jag var på Max för nån vecka sen, dock sedaner allihopa, men nåt testas väl.
Såg rätt maffigt ut med 4 likadana parkerade bredvid varandra smile

Large Cap
1 816 Inlägg
11 februari 2011
Minister skrev:
För några år sedan fotade jag en bunt med tungt maskerade BMW-bilar när jag var på väg till Sälen för att åka skidor. Bilderna sålde jag sedan till Expressen för 1500kr/styck smile

Oj, det va bra betalt! Jag brukar få 700kr per bild när tidningarna vill köpa...

Obrydd
9 Inlägg
11 februari 2011
Såg en BMW X6 M idag då jag var hos tandläkaren... Man kan bli lagom avis ibland när det passerar tre-fyra stycken nya porsche eller dylikt på rad roll

DISCLAIMER: The author of this post does not take responsibility for any form of vomiting, headache, or any other illness caused by the stupid vocabulary and/or the opinions expressed and used throughout the post.

1 200 Inlägg
11 februari 2011
Westergren skrev:
Minister skrev:

Oj, det va bra betalt! Jag brukar få 700kr per bild när tidningarna vill köpa...

Bilder är ofta värda bra mycket mer än vad exempelvis kvällstidningarna betalar för dem, men tidningarna brukar betala mer om de får exklusiv rätt att publicera bilderna. Eftersom jag visste att typ alla andra tidningar redan haft bilder på dessa bilmodeller var det definitivt inga problem för min del att ge Expressen ensamrätt tongue
Senast redigerat av Minister (11 februari 2011)

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
11 februari 2011
Jag blev omkörd av en biltransport på E4.an norr om Jönköping i veckan med massa maskerade Audi på den o vad säger kamera när den behovs? "Batteri slut"!
Verkar vara mer på G där uppe!

681 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
Jo, jag blev oxå llitge avis igår. Var bara i stort sett testbilar jag såg igår....

Sök