projekt Volvo 760 - ny update och tankar kring motorbyte

slimetard roadrage
10 september 2009 · 188 Inlägg

update igen då

har slipat och slipat på bakluckan, nu klar för lite färg!
http://img42.imageshack.us/img42/3357/foto0223t.jpg

färg och klarlack på, börjar hantera sprayflaskan bättre nu smile
http://img5.imageshack.us/img5/6000/foto0224n.jpg

har också bytt diod till växelspaken så nu lyser det där nere med. har dock tankar på att byta till grön diod för att matcha instrumentpanelen. tankar kring det?
http://img5.imageshack.us/img5/202/foto0227.jpg

låg för övrigt igår kväll och tänkte att man kanske skulle byta till 3.0l motorn från en 960, för att sen turbokonvertera min prv 6. det får bli lite av ett experiment då vad jag har märkt inte är så många som åker runt med trimmade b280:or. vill också byta upp min nuvarande inredning till en nyare från 940, dem är så grymt mycket snyggare och skönare. riktigt fult med mintgrönt -.-

Zajpner Fritidsforskare
10 september 2009 · 344 Inlägg

Vet inte om det är så smart idé att sätta på Turbo på en prv 6 då den inte håller allt för högkvalité. Men tycker idén om att slänga i 3.0L från 960 in smile, bra projekt än så länge. Lycka till.



//Robin.

Dom kallar mig Danino
Volvo 940 SE 2,3 LTT "Rigmor" (1995)
slimetard roadrage
10 september 2009 · 188 Inlägg

Zajpner skrev:
Vet inte om det är så smart idé att sätta på Turbo på en prv 6 då den inte håller allt för högkvalité. Men tycker idén om att slänga i 3.0L från 960 in smile, bra projekt än så länge. Lycka till.



//Robin.

hehe jo vet att motorn inte är sveriges hållbaraste, men det blir ett litet experiment som sagt smile är för övrigt fortfarande i planerings/tanke stadiet

Zajpner Fritidsforskare
10 september 2009 · 344 Inlägg

Okey!, Jo det skulle ju vara lite roligt om det skulle råka hålla big_smile

Dom kallar mig Danino
Volvo 940 SE 2,3 LTT "Rigmor" (1995)
Xoff Volvo tönt... =)
10 september 2009 · 2 344 Inlägg

bara stöd upp foderna riktigt så håller det nog! skall tydligen finnas turbómatade PRV som satt i någon renault en gång i tiden, vet dock inte vilken...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
slimetard roadrage
10 september 2009 · 188 Inlägg

Xoff skrev:
bara stöd upp foderna riktigt så håller det nog! skall tydligen finnas turbómatade PRV som satt i någon renault en gång i tiden, vet dock inte vilken...

jupp det stämmer, 2,5l turbo satt i renault 25. dem såldes inte i sverige (har jag för mig) så det blir ett litet äventyr att ragga reda på en sådan motor

volvoentusiasten
10 september 2009 · 4 005 Inlägg

sätt i en rak 6a du, sen på med s80ns dubbelturbo!

Den verkar rätt fin i lacken?

slimetard roadrage
11 september 2009 · 188 Inlägg

linuslinje skrev:
sätt i en rak 6a du, sen på med s80ns dubbelturbo!

Den verkar rätt fin i lacken?

den är jävligt fin i lacken, därför som jag är så förstörd över rost och jävulskap

robin66
11 februari 2011 · 34 Inlägg

slimetard skrev:

Zajpner skrev:
Vet inte om det är så smart idé att sätta på Turbo på en prv 6 då den inte håller allt för högkvalité. Men tycker idén om att slänga i 3.0L från 960 in smile, bra projekt än så länge. Lycka till.



//Robin.

hehe jo vet att motorn inte är sveriges hållbaraste, men det blir ett litet experiment som sagt smile är för övrigt fortfarande i planerings/tanke stadiet

härligt projekt du håller på med!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang