2573
Sök

Trasig kupefläkt! Audi S6 4.2 -96

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
#1
Som rubriken lyder, så funkar inte kupefläkten.

Någon som vet??

Den sluta funka helt plötsligt.. helt död nu! sad

Tacksam för svar!!!!

6 632 Inlägg
13 februari 2011
#2
Funkade den på alla hastigheter tidigare? Har den låtit konstigt?

De/Dem

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
13 februari 2011
Trådstartare
#3
Malheus skrev:
Funkade den på alla hastigheter tidigare? Har den låtit konstigt?

Den funkade utan problem, plötsligt slutade den funka!

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
13 februari 2011
#4
är nog motorn som är bränd. vanligt är ju att motståndet ger upp först men då brukar den t.ex funka på typ högsta läget men inget annat men iochmed att du sa att den tvärdog så är den nog bränd. bara börja mäta ström och se vad som hänt. testa mata på 12V till kupéfläkten å se

-den satt som en fläskläpp-

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
14 februari 2011
Trådstartare
#5
husmus skrev:
är nog motorn som är bränd. vanligt är ju att motståndet ger upp först men då brukar den t.ex funka på typ högsta läget men inget annat men iochmed att du sa att den tvärdog så är den nog bränd. bara börja mäta ström och se vad som hänt. testa mata på 12V till kupéfläkten å se

Okej, ska göra det...

Tänkte på en annan sak. Tempmätarn visar bara 40-50 grader oavsett hur eller hur långt jag kör..

Kan det ha ett samband?

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
14 februari 2011
#6
Richard-940T skrev:
husmus skrev:
är nog motorn som är bränd. vanligt är ju att motståndet ger upp först men då brukar den t.ex funka på typ högsta läget men inget annat men iochmed att du sa att den tvärdog så är den nog bränd. bara börja mäta ström och se vad som hänt. testa mata på 12V till kupéfläkten å se

Okej, ska göra det...

Tänkte på en annan sak. Tempmätarn visar bara 40-50 grader oavsett hur eller hur långt jag kör..

Kan det ha ett samband?

skulle nog prova byta termostat. är nog att den öppnar för tidigt och ej kan behålla tempen på 90 utan att den kyler för bra. annars så läs av felkoder. kan va tempgivare också

lycka till!

mvh micke

-den satt som en fläskläpp-

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
14 februari 2011
Trådstartare
#7
husmus skrev:
Richard-940T skrev:
husmus skrev:
är nog motorn som är bränd. vanligt är ju att motståndet ger upp först men då brukar den t.ex funka på typ högsta läget men inget annat men iochmed att du sa att den tvärdog så är den nog bränd. bara börja mäta ström och se vad som hänt. testa mata på 12V till kupéfläkten å se

Okej, ska göra det...

Tänkte på en annan sak. Tempmätarn visar bara 40-50 grader oavsett hur eller hur långt jag kör..

Kan det ha ett samband?

skulle nog prova byta termostat. är nog att den öppnar för tidigt och ej kan behålla tempen på 90 utan att den kyler för bra. annars så läs av felkoder. kan va tempgivare också

lycka till!

mvh micke

Ok. Tack för svar!!!!!

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
#8
Swedenrockers skrev:
Har du kollat säkringen?

Hehe, lol jepp det har jag gjort..


Sök