3233
Sök

Stoppa in en Intercooler i en 855 t5 Hjälp

9 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
Ja som rubriken lyder så behöver jag lite hjälp om hur man ska koppla och lite sånt med en intercooler (jag har aldrig mekat med turbomotorer så därför jag frågar)

Jag har hittat en intercooler som klarar över 350 hästar och är 3 tum men jag har bara ingen aning om vart man ska koppla allt ? Har kollar runt i flera veckor och så men hittar inte en bra sida som står, jag e inte så där superbra på namn heller så bilder skulle uppskattas GRYMT !!!

bilen en en 855 t5 motor på 2,5 liter som e steg 3 chippad och har en dumpventil om de hjälper ?

tack på förhand /// Bevaah

Reservdansk
6 271 Inlägg
18 februari 2011
Två anslutningar, luft in och luft ut. tongue

Luft in till intercoolern från turbon, och luft ut från intercoolern till gasspjället. wink
Hur ser din intercooler ut?
Är den modellanpassad eller en standard?

Den modellanpassade har en anslutning högst upp och en nere vid ena sidan.
En standard har nog en anslutning på varje sida.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

9 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
Jaa min e inte modellanpassad har så min ska sitta nere så den synns lite också big_smile
och utgångarna är på sidorna smile

Reservdansk
6 271 Inlägg
18 februari 2011
Då får du helt enkelt dra nya slangar och rör till anslutningarna, efter att du moddat dit fästen till intercoolern.

Standard brukar bli att man drar luften till intercoolern på höger sida och utluften till gasspjället på vänster sida, då det är närmast.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

8 252 Inlägg
18 februari 2011
http://www.boostedbadger.nu/bilder/8500905013.jpg

Du ska alltså bygga nåt i stil med som jag har på min? Då har du att göra. Dels lär det byggas fästen, och beroende på hur hög din intercooler är så kanske du lär kapa bort kylarbalken. Och att bygga tryckrören blir både knepigt och rätt trångt.

Sök