3491
Sök

LB reggad men ändå baksäte = Problem med snuten??

512 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
hej.

Undra va som händer om bilen man har är LB reggad men att man ändå åker runt med baksäta å kanske några som sitter där bak. Vad händer om snuten stoppar en?
Nån som råkat ut för det?

Supraman
2 300 Inlägg
18 februari 2011
Du åker på en omreg.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

512 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
Stefan Varberg skrev:
Du åker på en omreg.

Tro du man åk på nå böter? tongue Ifall de sitt nå pers där bak

1 878 Inlägg
18 februari 2011
Specialraggarn skrev:
Stefan Varberg skrev:
Du åker på en omreg.

Tro du man åk på nå böter? tongue Ifall de sitt nå pers där bak

Mest troligtvis åker du på böter, sedan har du skenförsäkrat bilen så om en krock skulle komma och du har personer i baksätet räkna med ingen hjälp från försäkringsbolaget heller. Regga om och kör lagligt!

.......
2 655 Inlägg
18 februari 2011
vet flera här ikring som åkt utan galler och blivit stoppad utan att polisen gjort något. 525tds,en som jag har nu är tidigare känd hos polisen pga förra ägaren och han fick aldrig böter, direkt efter köp så var jag på väg till en kompis verksta för att byta lite grejer innan bes och hade precis monterat tillbaka gallret och bara fällt ner ryggstödet (mer behövs inte göras) så blev jag stoppad av polisen då dom kände igen bilen och när vi pratade lite så sa han "ska du regga om den?" nej den har varit de länge men han (ägarn innan) har kört utan galler och inte brytt sej, då sa polisen "jaha ja där ser man" och sen skratta han. så dom har nog inte alltid så stor koll, verkar ju inte synas när dom kollar reggnr tongue.

Supraman
2 300 Inlägg
18 februari 2011
beemern skrev:
vet flera här ikring som åkt utan galler och blivit stoppad utan att polisen gjort något. 525tds,en som jag har nu är tidigare känd hos polisen pga förra ägaren och han fick aldrig böter, direkt efter köp så var jag på väg till en kompis verksta för att byta lite grejer innan bes och hade precis monterat tillbaka gallret och bara fällt ner ryggstödet (mer behövs inte göras) så blev jag stoppad av polisen då dom kände igen bilen och när vi pratade lite så sa han "ska du regga om den?" nej den har varit de länge men han (ägarn innan) har kört utan galler och inte brytt sej, då sa polisen "jaha ja där ser man" och sen skratta han. så dom har nog inte alltid så stor koll, verkar ju inte synas när dom kollar reggnr tongue.

Dom får upp allt tro mig.
Sen e de ju upp till polisen på plats hur humöret är på den.

Undvika problem så kör man lagligt, vid krock så kommer inget att betalas ut och det påverkar passagerarna också.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

5 Inlägg
18 februari 2011
Specialraggarn skrev:
hej.

Undra va som händer om bilen man har är LB reggad men att man ändå åker runt med baksäta å kanske några som sitter där bak. Vad händer om snuten stoppar en?
Nån som råkat ut för det?

Om polisen tar dig med folk i baksätet i en LB regad bil ska du säga att du har byggt om den till person bil igen och att ska rega om bilen till person bil . Det har du rätt att göra och du har en månad på dig att reg besiktabilen. Då får du inte böter. Du får en lapp av polien att du måste in på bilproving och rega om den inom en månad sen får du körförbud.

Micke

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
18 februari 2011
Dom brukar inte va så känsliga. Dom få gånger dom överhuvud taget har brytt sig har det bara blivit ombesiktning. Det här gäller min styv far som har åkt LB reggae i 10 år. När jag har blivit stoppad har dom inte ens sagt nåt.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

512 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
Aha okej.

Blir nog å besikta den med galler nu då sen sätta dit baksäte wink

1 265 Inlägg
19 februari 2011
nu är de svårare pga att skattemärket försvann, nu tittar dom ju upp reg, men på den där lilla datorn ser dom väl bara om den är besiktad och skattad? så sa då en polis åt mig,

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
19 februari 2011
man behöver inte ha lastförskjutningsskydd/galler på besiktning av lastbilsreggade bilar längre.. försvann i april -09 eller -10.

han som besiktade polarens golf, sa att dom inte bryr sig längre när han frågade..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Sök