3452
Sök

Turbokonvertering RP 1.8 GOLF -89

69 Inlägg
17 februari 2011
Trådstartare
#1
Tjenna alla gorgare

Nu har högerfoten önskat mer effekt länge och det känns som det finns lite potential.
Jag är inte ute efter att få ut någon stor effekt, utan bara lite pyspys och kanske 0.3bar.

Jag vill att det ska smidig installation då skiten måste av inför varje besiktning, dock så fick jag blankt papper igår så jag har lång tid på mig! smile

Nu undrar jag om jag behöver byta tex stakar och låda eller håller det nu när jag inte ska ladda så mycket?
Har för mig att kompet för att överladda i en RP motor redan är bra från fabrik? eller måste man kompsänka ytterlikare?
Måste jag sätta dit ett annat insprut eller kan jag köra med orginal nu när jag bara vill ladda så lite?
Finns det någon färdig förgasare som passar min motor som är gjord för överladdning?

Vart ska jag sätta turbon? Så den trycker på innan förgasaren eller skulle man kunna sätta den mellan motor och förgasaren så den suger bränsleluften och vidare in i motorn?

som ni kanske märker så e jag helt oerfaren av detta men jag vill skruva!

Har säker glömt hur mycket som helst som behövs men detta är ju en början iaf och jag behöver mycket hjälp.. !

mvh
Senast redigerat av mellbl0m (17 februari 2011)

Jag tycker inte om fakta, de stör min argumentation...
min projekttråd; golf II -84 GT

7 Inlägg
18 februari 2011
#2
Köp en insugsmotor och turbokonventera den! Det är inte så dyrt och det är smidigt att bara lyfta ur motorn inför varje besiktning smile

LiLLoMeister

Vw trimmare
2 995 Inlägg
18 februari 2011
#3
Golf 2 kan du stoppa 1.8T med katalysator i och regbesiktiga för en 1000-lapp chippa så har du 200hk
och slipper oroa dig för besiktningen varje år...


69 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
#4
MeloveGolf skrev:
Golf 2 kan du stoppa 1.8T med katalysator i och regbesiktiga för en 1000-lapp chippa så har du 200hk
och slipper oroa dig för besiktningen varje år...

Jag vill ju inte ha 200 hk..

tobby skrev:
Köp en insugsmotor och turbokonventera den! Det är inte så dyrt och det är smidigt att bara lyfta ur motorn inför varje besiktning smile

Jag har ju en insugsmotor i min andra golf, men det e ju himla styr o flytta över hela tiden, roligare med den motorn som jag har i nu kan jag tycka

Jag tycker inte om fakta, de stör min argumentation...
min projekttråd; golf II -84 GT

Vw trimmare
2 995 Inlägg
19 februari 2011
#5
mellbl0m skrev:
Jag vill ju inte ha 200 hk..

Du sa aldrig vilken effekt du ville ha 1.8T har 150hk orginal och du plockar 200 safe gör du nått yxbygge på gården kommer du ladda sönder motorn i slutändan i vilket fall RP är det sämsta utgångsobjektet dessutom, det kommer  kosta mer att turbokonveretera din rp och den blir aldrig laglig..

mellbl0m skrev:
Jag har ju en insugsmotor i min andra golf, men det e ju himla styr o flytta över hela tiden, roligare med den motorn som jag har i nu kan jag tycka

Du har då aldrig ägt eller haft turbokonvertat hör jag roll alla började vi med att säga att vi skulle plocka bort inför besiktningen och i 9/10 fall slutar det med att man kör runt obes, Dessutom går saker ALLTID sönder och allt krånglar det är inte bara slänga på en turbo och tro att resten löser sig, vill du bara ha pys köp en elektriskt dump.


Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
19 februari 2011
#6
Jag skulle gjort som ngn nämnda tidigare. Ta en 1,8T motor och regga om.
Struntar du i att chippa den har den ju bara 150hk. Som att köra en Gti 16v, fast med turbo-lagg tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968


Sök