3024
Sök

VCDS med en VW Golf 5 TSI 2007 Modell?

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
11 februari 2011
Intemetenta fel finns oftast på bilar som rullat litegrann. Kan vara allt från glappkontakt till att låsmekanismen kärvar.

De flesta can-bus enheter jag jobbat med sätter en intemenetent felkod vid tillfällig överström t.ex. om låset någon gång frusit...

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

249 Inlägg
11 februari 2011
Trådstartare
Jahaa Riktigt bra o veta de där tack! smile

249 Inlägg
14 februari 2011
Trådstartare
Ja tänkte bara checka long coding funktionen och det finns ju rutor man bockar i för att aktivera eller inaktivera funktion, men när ja ska prova de i min bil kommer det inga rutor alls vad kan de bero på ?
Som denna video:
http://www.youtube.com/watch?v=c4PfmrrbMQU

249 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
Kan servicen se att man har använt diagnos verktyg ? Försvinner bil garantin om man använder sånt ?

1 488 Inlägg
18 februari 2011
Nej de kan inte se något och inga garantier påverkas, vag-com som du använder lämnar inga spår efter sig, blir som att de sätter in sitt egna verktyg och kollar. Ge dig dock inte in att koda om saker som du inte behärskar, kör bara på säkra funktioner.

249 Inlägg
18 februari 2011
Trådstartare
Tack!
Senast redigerat av nakti (18 februari 2011)

249 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
Jag undrar om Leaving home funktion går att fixa på min bil modell? för att en kompis till mig har också VCDS och kan kodningen men jag vet inte om funktionen fungerar? Händer det något om han provar ?

Fixade sig det funkar smile
Senast redigerat av nakti (20 februari 2011)

Sök