3392
Sök

Behöver lite hjälp efter en krock

Pekabow i can see u
644 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Nu var det min tur bli krockad bakifrån sad

Har skrivit att jag kör 500mil per år iförsökringsavtalet kollar de från 2011 lr sist den va besiktad?
har kört 1000 mil från den va besiktad kommer det skapa problem ?

https://www1.garaget.org/gallery/images/97/96555/96555-20366488fcd58d1df201162461012b4b.jpg

Den röda bilen är min och den gröna är okända

När han krocka börja han skrika att ja kom in från vänster över heldragna linjen utan blinkes vilket jag inte gjorde , han erkänner alltså inte att det va hans fel
på min bil ser man att han har kört in i mig bakifrån och inte sidan

kmr försäkringen tro på hans lögn .(

772 Inlägg
15 februari 2011
Ja du, det är som alltid väldigt svårt för någon på ett forum och avgöra hur det gått till eller vilken försäkringsbolaget kommer tro på eller inte.
Det är bara skriva din sida på historian och skicka med bilder osv till fb och sen vänta och låta dom avgöra. Och gillar du inte beslutet så får du överklaga.

Jag kan inte säga mer vad som kommer hända.
Senast redigerat av PoulZen (15 februari 2011)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 februari 2011
Ge din historia om vad som hände och lägg fram det uppenbara i att din bil är krockad i aktern och inte i sidan. Sedan är det upp till motparten att försöka bevisa:
-Att du inte blinkade (Vilket inte spelar någon roll om du korsade en heldragen linje)
-Att du gjorde ett filbyte där det inte är tillåtet.

Du har uppenbara bevis för att han har kört in i dig bakifrån (Vilket gör honom vållande), han kan omöjligt (i och med att du säger att han ljuger) bevisa sin historia. Du har alltså de enda bevisen, i övrigt står det ord mot ord. Jag tycker det verkar som att du sitter säkert. smile

Edit: Något annat som kan hjälpa din sak, visa att det är orimligt att du körde rakt fram. Hur?
Jo, man kör vanligtvis bil mellan A och B. Eftersom du svängde höger antar jag att det är vägen till "B". Visa för försäkringsbolaget att du var på väg till B, är det någon bekants hus kan du be dem vittna om att du var på väg är det ditt arbete "säger det sig självt" etc.
Visa sedan att du har åkt mellan A (Tex din bostad) och B (Tex. ditt arbete) varje arbetsdag i tex. 3års tid, då är det helt plötsligt orimligt att du skulle köra fel i rondellen och där faller trovärdigheten i motpartens historia. Hoppas du hänger med.
smile
Senast redigerat av Rquired (15 februari 2011)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

110 Inlägg
15 februari 2011
alltid dem som kör in bakifrån som åker på de....de kvittar om du tvärnitar han åker på de

1 282 Inlägg
15 februari 2011
Om bilen har gått längre än vad försäkringens avtalet gäller kan man åka på en förhöjd
självrisk har jag för mig. Men om han är vållande så ska ju inte det spela nån roll.
Han kan skylla hur mycket han vill på dig men har han kört på dig bakifrån och inte från sidan så är det hans fel.
Senast redigerat av Infinity_90 (15 februari 2011)

3 059 Inlägg
15 februari 2011
Undrar lite bara.. ser konstigt ut på kartan du lagt in eller körde du in på vägen från vägrenen??
Då kan han ju kamma sig, för då gäller som vanligt högerregel... du kommer från hans höger så han ska släppa in dig på vägen..
Samma sak som på motorväg att den som ligger i omkörningsfältet ska släppa ut bil framför som också vill köra om en bil.. vilket inte många vet eller fattar.. samma sak i rondell, den som kör innerst i rondellen ska släppa fram dom som ligger i ytterfilen..

Släng in lite mer detaljerad info och håll oss uppdaterade så det kommer ett korrekt svar på frågan..
Senast redigerat av Smajly (15 februari 2011)

Muttley
15 februari 2011
Smajly skrev:
Undrar lite bara.. ser konstigt ut på kartan du lagt in eller körde du in på vägen från vägrenen??
Då kan han ju kamma sig, för då gäller som vanligt högerregel... du kommer från hans höger så han ska släppa in dig på vägen..
Samma sak som på motorväg att den som ligger i omkörningsfältet ska släppa ut bil framför som också vill köra om en bil.. vilket inte många vet eller fattar.. samma sak i rondell, den som kör innerst i rondellen ska släppa fram dom som ligger i ytterfilen..

Släng in lite mer detaljerad info och håll oss uppdaterade så det kommer ett korrekt svar på frågan..

Jag vill minnas att om man kommer från en vägren så har man väjningsplikt för bilar ute på körbanan. Dvs om ts kommer från vägrenen och kör ut framför bakomvarande bilar så har han gjort fel.
Och de har inget alls med motorvägen eller rondellen att göra i med de är körbanor och inga vägrenar.

Sen han som skrev att de alltid är han som kör på bakifrån hade fel. Så inte folk tror annorlunda.

1 282 Inlägg
15 februari 2011
Smajly skrev:

http://i163.photobucket.com/albums/t309/Zmile4ever/2011-02-15.jpg

Hoppas detta förklarar situationen lite smile

Pekabow i can see u
644 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Infinity_90 skrev:
Smajly skrev:

http://i163.photobucket.com/albums/t309 … -02-15.jpg

helt riktigt  vilket inte stämmer alls.

men hur ska jag bevisa att han ljuger de stör mig .
jag har helförsäkring med självrisk på 9000 vilket e mkt sad

har visat bilen till vänner och de säger att man ser tydligt att man ha kört på mig bakifrån mittmitt

Pekabow i can see u
644 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Rquired skrev:
Ge din historia om vad som hände och lägg fram det uppenbara i att din bil är krockad i aktern och inte i sidan. Sedan är det upp till motparten att försöka bevisa:
-Att du inte blinkade (Vilket inte spelar någon roll om du korsade en heldragen linje)
-Att du gjorde ett filbyte där det inte är tillåtet.

Du har uppenbara bevis för att han har kört in i dig bakifrån (Vilket gör honom vållande), han kan omöjligt (i och med att du säger att han ljuger) bevisa sin historia. Du har alltså de enda bevisen, i övrigt står det ord mot ord. Jag tycker det verkar som att du sitter säkert. smile

Edit: Något annat som kan hjälpa din sak, visa att det är orimligt att du körde rakt fram. Hur?
Jo, man kör vanligtvis bil mellan A och B. Eftersom du svängde höger antar jag att det är vägen till "B". Visa för försäkringsbolaget att du var på väg till B, är det någon bekants hus kan du be dem vittna om att du var på väg är det ditt arbete "säger det sig självt" etc.
Visa sedan att du har åkt mellan A (Tex din bostad) och B (Tex. ditt arbete) varje arbetsdag i tex. 3års tid, då är det helt plötsligt orimligt att du skulle köra fel i rondellen och där faller trovärdigheten i motpartens historia. Hoppas du hänger med.
smile

Självklart förstå jag dig  har åkt samma sträcka i 2 år nu
jobbet - träningen- kungenskurva skärholmen ligger dit .
har aldrig tagit den rondellen lr åkt till södertälje från den sidan

1 282 Inlägg
15 februari 2011
Jag kom o tänka på en sak, du har inte sagt hur du körde. Du har sagt hur han påstår att du körde bara.
La du dig i filen till motorvägen direkt eller byte du fil precis innan det vart heldraget?
För om du låg i filen hela tiden så är det ju verkligen inget snack om saken.
Det var ingen annan som stannade som du kan ha som vittne, eller om du hade nån med i bilen?

Pekabow i can see u
644 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Infinity_90 skrev:
Jag kom o tänka på en sak, du har inte sagt hur du körde. Du har sagt hur han påstår att du körde bara.
La du dig i filen till motorvägen direkt eller byte du fil precis innan det vart heldraget?
Det var ingen annan som stannade som du kan ha som vittne, eller om du hade nån med i bilen?

jag var i filen till motorvägen från början hela tiden hur lagligt man kan tänka sig
sen saktade jag ner för kurvan de va is halt juh. så från 35-40 till 10-15-kanske 20
då sa den bom

1 282 Inlägg
15 februari 2011
Abeed skrev:
Infinity_90 skrev:

jag var i filen till motorvägen från början hela tiden hur lagligt man kan tänka sig
sen saktade jag ner för kurvan de va is halt juh. så från 35-40 till 10-15-kanske 20
då sa den bom

Jamen då är det ju inget snack om saken, det finns inte några bevis för hans historia heller.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
Tja mina vänner

Fick höra att fb kan lösa in bilen om kostnaden blir mkt för rep.
Jag vill verkligen ha bilen
Och undra av ngn kunnig ge mig svar
Det som gick sönder lr som inte fungera som det ska är
Baksenor
Hela bak delen plast
Ratten blev jätte trög
Och när man börja köra från 0 så drar bilen till höger om man inte håller ratten

Sorry för all felstavning skriver från mobilen

3 059 Inlägg
20 februari 2011
Infinity_90 skrev:
Smajly skrev:

http://i163.photobucket.com/albums/t309 … -02-15.jpg

Tack..
Såg fel o tänkte på lite annat när jag skrev..

Sök