12 juni 2010
Trådstartare
Hej folket!
har haft min carisma gdi 1,8 -00 i lite över ett år nu.
fick ett fel för ett par månader sedan, bilen hade i stort tappat all sin effekt och jag kunde bara köra väldigt tungt på låga varv, med gasen i botten. till slut började den lägga av också.
kollade runt här på garaget och hittade mycket om gdi motorer och bestämde mig snabbt för att göra rent insuget, blästrade det men utan något positivt resultat.
Efter detta tog jag den till verkstaden och deras dator visade att elektroniken i spjällhuset var felet.
de beställde nytt hus och resultatet blev bättre, och där är vi nu.
bilen har fått tillbaka sin effekt osv, men den klarar inte av tomgång, då lägger den av direkt om du inte står på gasen. och även när motorn blivit var och du stänger av den för att sedan starta igen så går det inte.?
bilmeken har slut på ideer om vad det kan vara så mitt sista hopp står till folket här på garaget som det känns!
jag har tänkt byta olja+filter för det har jag inte gjort sedan jag köpte den i februari -09..
kamrämmen är bytt på 8000 mil och mätaren har precis slagit över på 17 900, så det börjar alltså bli dax igen, kan det ha någon inverkan?
bytta katt har jag läst här på andra trådar, men har inte riktigt samma symtom som de bilarna.
även plugga EGR'n har jag läst..
jag är inte alls speciellt bilkunnig själv, så jag är väldigt glad för alla typer av förslag och funderingar.
Vänliga hälsningar Tobias