3095
Sök

Mega-squirt från 4 cyl till 6cyl, spridarfråga angående el:en

Endast Rätthjulsdrivna bilar <3
308 Inlägg
31 januari 2011
Trådstartare
hej!

jag har en MS box som jag har andvänt på min bmw 318 turbo (4cyl) Men nu är jag påväg att köpa en 6 cyl motor till denna. Det jag undrar är hur jag skall koppla spridarna. jag har bara 2 utgångar från MS boxen till spridarna.

kan jag koppla 3 spridare på en kanal och dem andra 3 på den andra kanalen? eller kommer motorn gå dåligt eller förlora effekt då pgr av att insprutningen inte går i takt?
Eler måste jag fixa en ny box? eller kan jag löda om i boxen så att jag kan få en kanal till ur den?

Lite akut smile
mvh David

93 Inlägg
31 januari 2011
Du behöver inte koppla spridarna parvis, utan det går bra med exempelvis 3 spridare per utgång. Alternativet är att du uppgraderar till ms3, och kör spridarna sekventiellt.

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 februari 2011
kolla bara så du inte överbelastar utgången, du kan mycketväl behöva köra spridarna i serie eller addera ett motstånd för att erhålla rätt resistans och således rätt effekt till spridaren.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
1 februari 2011
Sen är det alltid av godo att fördjupa sig i sprutets manual INNAN man har sönder någonting för att man chansade :-P

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Proud Member of Kööken Racing!
1 056 Inlägg
7 februari 2011
Jag kör i 2 banker.
Bank 1:
Cyli 1,3,5

Bank2:
Cyl; 2,4,6

Då blir det bra fördelning i spridarbryggan.

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936

Mekaniker
472 Inlägg
24 februari 2011
Om du använder orginalhärvan så är det två banker, bara att koppla in på dom som finns.

BMW-tok

Sök