jag har en MS box som jag har andvänt på min bmw 318 turbo (4cyl) Men nu är jag påväg att köpa en 6 cyl motor till denna. Det jag undrar är hur jag skall koppla spridarna. jag har bara 2 utgångar från MS boxen till spridarna.
kan jag koppla 3 spridare på en kanal och dem andra 3 på den andra kanalen? eller kommer motorn gå dåligt eller förlora effekt då pgr av att insprutningen inte går i takt? Eler måste jag fixa en ny box? eller kan jag löda om i boxen så att jag kan få en kanal till ur den?
Du behöver inte koppla spridarna parvis, utan det går bra med exempelvis 3 spridare per utgång. Alternativet är att du uppgraderar till ms3, och kör spridarna sekventiellt.
kolla bara så du inte överbelastar utgången, du kan mycketväl behöva köra spridarna i serie eller addera ett motstånd för att erhålla rätt resistans och således rätt effekt till spridaren.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Sen är det alltid av godo att fördjupa sig i sprutets manual INNAN man har sönder någonting för att man chansade :-P
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-