3781
Sök

Sluten eller portad ? Hertz Hx 300D

123 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Tja !
Har införskaffat mig en Hertz HX 300D som ska sättas i en Bmw e30 touring och skulle behöva ha lite tips om vad man ska ha sig för låda till subben .
Är ute efter en djup o hög bas smile

Tacksam för svar

MVH. Philippos

215 Inlägg
mk4_andreas
28 februari 2011
Ha säger med portat! Då får du ett fint tryck i basen. Men fen funkar fint i sluten med!

6 851 Inlägg
28 februari 2011
Säger sluten låda till den basen. Portad funkar, men den spelar bäst i sluten låda.
Men man ska tänka på att använda ett riktigt slutsteg , gärna på nästan det dubbla i effekt än vad basen tål om man monterar den i sluten låda.
Att basen klarar spela djup i sluten låda kan jag garantera dej, om du har ett vettigt slutsteg.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 februari 2011
Nu har jag inte hört den i portat men med tanke på hur grymt den spelar i slutet så tror jag att det räcker för dom flesta, tvivlar på att det gör så stor skillnad med portat mer än att den tappar i rapphet.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

6 851 Inlägg
28 februari 2011
Med ett stort starkt steg är den ganska rapp även i portad låda. Men jag föredrar slutna lådor till HX basarna.

PS: Har själv en HX 380 i bagaget på bilen och den spelar fint,bra,högt i sluten låda.
Har testat denna i både portad och sluten låda. dB mässigt vart det lite skillnad i portad,
Men djupet i basen och ljudet kommer mera till sin rätta i sluten låda.
Senast redigerat av TT-Avant (28 februari 2011)

123 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Tackar för svar smile är sugen på en sluten faktiskt o slutsteget är dugligt . Frågan är hur många liter lådan ska ligga på ? smile
Senast redigerat av Philippos (28 februari 2011)

560 Inlägg
28 februari 2011
Ca 30 liter tycker jag funkar riktigt bra till en bas.

Philippos skrev:
Tackar för svar smile är sugen på en sluten faktiskt o slutsteget är dugligt . Frågan är hur många liter lådan ska ligga på ? smile

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

123 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
Okej . Tror du att dämpnings ull behövs ? smile

560 Inlägg
28 februari 2011
Ja släng in ett lager på baksidan och på sidorna, brukar bli kalas.

Philippos skrev:
Okej . Tror du att dämpnings ull behövs ? smile

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

123 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
okej smile . Hittade ritning på blekingebilradio kommer bli lysande tror jag . lägger upp film sen när jag är klar big_smile

Sök