3942
Sök

Automatlåda som strular

18 Inlägg
4 december 2006
Trådstartare
Hej jag har en passat 1,8 T -98 som rullat 13500 mil. Automaten (tiptronic) växlar fint förutom att när jag gasar på och sedan släpper gasen snabbt så rycker den till... Vad kan detta vara.. jag har lämnat in bilen och de säger att det är inget och att de ska byta olja i automaten.

Efterssom att bilen har garanti ca 2 mån till vad kan jag göra för att verkligen testa automaten. Om den ska paja så kan de lika gärna paja nu när den är under garantin

1 Inlägg
4 december 2006
Lämna in den på växelåds service då kan man få reda på konditionen på lådan

Miklen
4 december 2006
Om du gör ett fullständigt M test så kollar dom väl drivlina oxå å du får papper på det.. men som ovan säger e nog inte fel heller.

5 710 Inlägg
5 december 2006
Flyttar till rätt forumdel.

MVH Jonas/moderator

MVH Jonas
..............

1 453 Inlägg
5 december 2006
Jag är nyfiken på vad det är för garanti som räcker i åtta år? Eller har du köpt bilen nyligen från bilfirma och fått 3/6 månaders garanti?

18 Inlägg
6 december 2006
Trådstartare
precis jag har nyligen köpt bilen från en bilfirma så det är garanti i 3 månader. Men jag tror att jag har löst problemet med lådan nu. De bytte en magnetvetil i turbon och sen bytte de dumpventilen också sen passade jag också på att byta oljan i växellådan så nu går den som ny. Skönt att man löste detta NU.

Chef
379 Inlägg
6 december 2006
Ja, för någon sån garanti har du nog inte...... kanske kunde haft en goodwill från bilfirman....

Men enligt lag är bara skyldiga att ge garanti på att bilen är trafiksäker, dvs att bilen ska klara en besiktning inom 3/6 månader efter det datum du köpt bilen....... dvs bromsarna får inte pajja och annat sånt viktigt

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille

1 Inlägg
18 december 2006
Vad kan det vara för fel på min BM200 då avtomatväxen har fastnat på P läge den går inte att rubba

Sök