2820
Sök

Slutstegs inställningar, Lpf/Hpf

52 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
tja jag har ett problem, jag har dragit 1,5mm2 kablar till framhögtalarna från ett slutsteg och när jag skulle pröva så hade jag steget på lågpassfilter och det funka, men det var för mycket bas så jag stängde av stereon och byte till fullpassfilter (det i mellan Lpf och Hpf) och ändra till högre frekvens men då blev det för skrikigt så tänkte jag byta till Lpf och köra med högre frekvens än innan men då funka det inte alls(inge ljud) så jag byte till Hpf och då är det för skrikigt, Så hur ska jag ställa in steget för att få så bra ljud som möjligt. jag har coaxilhögtalare

1 230 Inlägg
2 mars 2011
du kan väl höja/sänka treble på stereon? smile

116 Inlägg
2 mars 2011
LPF Släpper endast igenom bas.
FULL Släpper igenom allt
HPF Tar bort bas. Dvs släpper endast igenom midbas/mellan och diskant.

[GBG Crawlers]

52 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Manne: gjorde det men blev inte nöjd och nu funkar det ju inte alls på lpf smile men ska försöka fixa det imon

zlin: okej tack då ska jag alltså köra på full för jag driver både framsystem och basar på steget(inte ultimat men ska köpa ett steg till när det finns pengar)

21 761 Inlägg
2 mars 2011
Det är bättre att låta stereon driva framhögtalarna och låta steget driva basarna, annars blir det inte bra. smile

Vad heter ditt steg?

52 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Okej men har inte kopplat in basarna än och det blev mycket bättre ljud med steget. har ett mds gp-3 och det täcker effekten för både framsystem och basar på rms

116 Inlägg
2 mars 2011
Ett 2kanals då, 2x120rms eller 1x360rms bryggat. På detta ska du bara köra framsystem, alternativt framsystem på stereon och detta steg bryggat till basarna (vad har du för basar?) tills dess att du köpt ett till monosteg till dessa.

[GBG Crawlers]

52 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Först tänkte jag att driva framsystem och basar på steget, har 2 st ultimate T1 basar 150w rms  600 max
Jag ska nog köpa ett Hertz HE2 och driva framsystemet med det för mds steget fungerar riktigt bra  med dom basarna

Sök