3551
Sök

Att byta kamaxel 940

75 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
#1
som sagt ska byta kam i min 940 ltt 95 med 0,9 ladd allt annat org. Så en vk3 kam blir väl bra för mig
men jag vill veta om det är svårt att byta. Hur man gör aldrig bytt förut  är det något speciellt att tänka på.  Förresten, bilen har gått 17000.

tacksam för svar gärna bilder


75 Inlägg
28 februari 2011
Trådstartare
#2
man behöver inte tänka på något annat typ väntil spel


415 Inlägg
28 februari 2011
#3
Du kan ju mäta upp det när du ändå gör allt. Det ska va 0.40 mm om jag inte minns fel och man mäter med bladmått under kammen när ventilen är helt uppe.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

3 Inlägg
3 mars 2011
#4
Att sätta in ny kam är väldigt lätt !, Men jag tycker inte du sätta på en vk3 kam dock !!

75 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
#5
varför inte en vx3 ??


415 Inlägg
3 mars 2011
#6
Därför att den suger, jag skulle rekommendera A, vx3 har inget bottendrag men det är ju mer en smaksak vilken karaktär på motorn man gillar.

, ___
/ _ _ _\_
⌠¯¯¯¯¯' [☼===☼]
`()_);-;()_)--o--)_)

Tvivlare
2 266 Inlägg
3 mars 2011
#7
Håller med Super40 här, vx3 är ingen skoj kam tongue drar mest på de höga varven o alla vet att rödblock inte är nån direkt varvvillig motor. V eller A är nog mycket roligare smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.


Sök