Men för i...Varför velar du? Din lambda är med största sannolikt ALDRIG bytt, o den reagerar säkerligen långt ifrån lika snabbt som en ny. Byt sonden, varmkör bilen ordentligt o mät avgasvärdena igen. Skulle det fortfarande vara knas så vet du iaf att sonden reglerar som den skall (köp en OEM-identisk sond, ingen universal där man behöver skarva sladdarna). Jag hade ,som jag nog redan nämnt, snarlika värden på min bil, inget velande från min sida, bytte sonden bums även om jag inte trodde det skulle hjälpa då BMW sa "Ja det kan vara vad som helst, tror inte på lambdan utan snarare sliten motor och/eller kass katt"...Iaf så bytte jag sonden o bingo. Förra året hade jag fin fina 8 i HC, o det är grymt bra på en gammal smutsig S38B38, och hittills har teknikerna aldrig behövt "varva" för att få ner värdena utan de har varit godkända med en gång.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure