Bakaxeln på e34an är på att ge sig så jag tänkte byta den i helgen.
Jag har tänkt att plocka bakaxel ifrån en 518i också från 1990 och då undrar jag om den passar? Tycker väll inte att det borde vara några problem. Någon som vet?
Vilket är smartast, att bara byta klumpen eller hela alltihop?
Sen undrar jag om det är riktigt jävligt o byta? Någon som kanske har nån guide eller liknande.
vet ej om det passar med den från 518.. men har bytt på både en 320 och en 328.a tidigare och byt bara klumpen varför byta allt när det inte behövs.. sen är väl inte klumpen diffad på 518 som den är på 525 undrar oxå om inte drivaxlarna är grövre på 525
vet ej om det passar med den från 518.. men har bytt på både en 320 och en 328.a tidigare och byt bara klumpen varför byta allt när det inte behövs.. sen är väl inte klumpen diffad på 518 som den är på 525 undrar oxå om inte drivaxlarna är grövre på 525
525 har inte diffbroms som standard
bara M-bilarna som hade det, andra hade det som tillval.
ska stå S före utväxlingen på klumpen isf.
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Båda är väl 188 så det ska passa, men tänk på att det troligtvis är olika utväxlingar.
Okej.
Jag har funderat på det där med utväxlingen men det spelar väll ingen roll med tanke på o sätta dit grejorna eller? Det har väll med hur bilen accelererar och toppfart, rätta mig om jag har fel.
Båda är väl 188 så det ska passa, men tänk på att det troligtvis är olika utväxlingar.
Okej.
Jag har funderat på det där med utväxlingen men det spelar väll ingen roll med tanke på o sätta dit grejorna eller? Det har väll med hur bilen accelererar och toppfart, rätta mig om jag har fel.
nä utväxlingen kvittar för monteringen, men räkna med att den gärna slurkar lite extra soppa när den varvar 3000 i 100 knyck.
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Båda är väl 188 så det ska passa, men tänk på att det troligtvis är olika utväxlingar.
Okej.
Jag har funderat på det där med utväxlingen men det spelar väll ingen roll med tanke på o sätta dit grejorna eller? Det har väll med hur bilen accelererar och toppfart, rätta mig om jag har fel.
nä utväxlingen kvittar för monteringen, men räkna med att den gärna slurkar lite extra soppa när den varvar 3000 i 100 knyck.
Ah det är väll inte så roligt när man är 18 och lever på studiebidrag kanske. Men jag har hällre en helbil som dricker mer soppa än en bil som inte går alls hehe:P
Men angående att byta hela skiten? Jag personligen tycker att det låter simplare att byta bara klumpen men när jag frågade en polare som har bytt på Volvo 740 ex. snacka han om att det skulle bli lättare att byta ut allting. Vad tror du?
Jag har funderat på det där med utväxlingen men det spelar väll ingen roll med tanke på o sätta dit grejorna eller? Det har väll med hur bilen accelererar och toppfart, rätta mig om jag har fel.
nä utväxlingen kvittar för monteringen, men räkna med att den gärna slurkar lite extra soppa när den varvar 3000 i 100 knyck.
Ah det är väll inte så roligt när man är 18 och lever på studiebidrag kanske. Men jag har hällre en helbil som dricker mer soppa än en bil som inte går alls hehe:P
Men angående att byta hela skiten? Jag personligen tycker att det låter simplare att byta bara klumpen men när jag frågade en polare som har bytt på Volvo 740 ex. snacka han om att det skulle bli lättare att byta ut allting. Vad tror du?
en 740 har stel axel och din bmw har delad därför enklare att byta klumpen bara
Har du provat byta olja i klumpen? kanske bara är lite olja i den.
själv skulle jag aldrig riva hela bakvagnen bara för att byta klumpen om bakvagnen är ok i övrigt.
Har inte prövat det men jag har ju inte riktigt beskrivit det.
När jag köpte bilen så skrapa det i klumpen när man inte gasade eller koppla alltså när bilen rullar. Sen igår gjorde jag lite ringar och när jag skulle åka iväg så började det slå och väsnas. Men sen efter ca. 50 meter så började den gå normalt igen (bara skrapa i klumpen)
Agadiffen: Det hade jag helt glömt bort, och det tror jag inte att han visste heller.
Som sagt byt bara klumpen. När jag gjorde de tog de ca 20min o byta. Det var i och för sig på lift. På e34an behöver man inte montera bort nåt annat som jag va tvungen o göra på e39 540n som käkade diffar till frukost. Jag satte dit en diff från 520 på min 525a och den gick ungefär 30km/h saktare på varje växel.
BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu