3078
Sök

Bättre och större bromsar till 850 T5.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
Hallå Gubbar.

Då många anser att fart är mycke roligt, vilket jag kan hålla med om. Jag har en bil med runt 270-300 hk, men med orignal bromsar!!!!

Jag är nu ute efter racingsbromsar som är stora och kan stoppa bilen snabbt.
Vet att brembo finns, men jag hittar inga bromsok? :S. bara deras beläggning och skivor. Finns det inga ok alls?

Länkar skulle vara kanon om någon kunde hitta, letar i detta fallet helst efter allt i ett. Beläggning,Skivor,Bromsok.
Då det ser alltid så jävla snyggt ut när allt är nytt på ens bild om man har snygga fälgar.(till kommer sen)

Tänkte först köpa hem detta : http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_Sa … _9&w=3

och köra med biltemas bromsok, går de eller? :p

Finns ju även - http://www.blocket.se/goteborg/D2_Racin … _9&w=3               ( Fast lite dyrt.)

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

55 Inlägg
8 augusti 2010
Om det är ett komplett kit du är ute efter så tycker jag inte att D2:s var speciellt dyrt(är nog där omkring priserna börjar för ett vettigt kit) men jag hade gärna tagit en storlek större skivor. 286mm är bara aningen större än original.
Så du får nog vara beredd på att de kommer att kosta lite om du ska ha ett komplett kit.

Du kan kolla här oxå:www.peansweden.com
Mycket trevlig och bra att ha och göra med.

Det går ju iofs att komma ganska billigt undan bara med lite större skivor och sen skaffa en adapter till oken, är väl kanske inte optimalt men bättre än original är det iaf.

//Kalle

7 274 Inlägg
8 augusti 2010
Hur pass rejält behöver du då?
Kanske räcker med lite värre belägg och lite skivor.

Jag har väldigt bra erfarenheter utav peansweden som tidigare har nämnt.

4 001 Inlägg
9 augusti 2010
Riktiga belägg är helt klart det första du ska göra, om du nu inte vill ha "ball-faktorn" med stora bromsar wink

Annars så är D2 & K-sport prisvärda alternativ.

Per på Peansweden kan garanterat hjälpa dig med belägg eller kompletta bromssatser

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

8 250 Inlägg
9 augusti 2010
Det räcker långt om man bygger om till 302mm fram och kör med riktiga belägg såvida du inte ska ut och absolut tokhata på bana hela tiden. Jag har kört med en Sån där sats du länka till överst fast med 302mm fram och det gör grym skillnad. En sån sats + nya byglar till oken, dem kostar runt 800:- och den kombinationen ger mest för minst pengar.
Senast redigerat av Marlboroman (9 augusti 2010)

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
9 augusti 2010
Trådstartare
Så om jag beställer hem de högst upp, lär de funka då med biltema bromsok för att hålla beläggnignen m.m? eller ska jag köra med orignal oken som sitter på redan eller vad ?: )

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

"Bilskadetekniker"
276 Inlägg
9 augusti 2010
Köper du det översta kittet så kör du med orginal oken.
Marlboromans tips är bra enligt mig. Kör med ett sådant kitt, mkt bättre bromsar för lite pengar:)

8 250 Inlägg
9 augusti 2010
Memme skrev:
Så om jag beställer hem de högst upp, lär de funka då med biltema bromsok för att hålla beläggnignen m.m? eller ska jag köra med orignal oken som sitter på redan eller vad ?: )

Biltema och original är ju likadana, så jag ser ingen anledning att byta till biltema om det inte är så att dem du har nu är dåliga. Det funkar bra med original ok.

Har man original 850 turbofälgar på bilen och vill köra med 302mm bromsar fram så lär man slipa lite på oken för att det ska gå att få på fälgen.

Och är man riktigt noga så byter man till dem längre bromsslangarna som man ska ha tillsammans med 302mm, men det går med dem du har nu med. Och så lär man ju som sgt ha dem andra byglarna till oken, antingen rota fram på skroten elelr köpa nya på volvo för 800 som är till 302mm.

47 Inlägg
13 augusti 2010
Håller me att 302 mm skivorna och riktiga belägg
E klart bästa lösningen för billiga pengar..

46 Inlägg
13 mars 2011
det finns så många liknande trådar om bromsar till 850 så lånar denna lite, den verkar vara vettigast.

det är så att jag ska fixa till mina bromsar till min t5r och tycker att marlboromans recept verkar vara bra.
men funkar det med orginal oken som sitter på min bil + nya byglar som är till 302mm. blir det jätte mkt större skillnad på storleken altså kommer ett par 15" fälgar att ta i?
men jag hittar inga 302mm skivor på den sidan som är länkad längst upp
Senast redigerat av Niickepicke (13 mars 2011)

Det vet man inte förns efteråt ?!

4 822 Inlägg
13 mars 2011
15" fälgar går inte att få dit om du monterar 302mm bromsar utan det är minst 16" som gäller.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

46 Inlägg
13 mars 2011
Christian S skrev:
15" fälgar går inte att få dit om du monterar 302mm bromsar utan det är minst 16" som gäller.

tackar för svar, de gör inte så mkt kom på att mina vinter fälgar är 16"

Det vet man inte förns efteråt ?!

Sök