3992
Sök

Vart finner man ventilshims till rödblock som är tunnare än volvo 3.30 brickor ? typ 2.75-3.15mm

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
hejsan!

har haft toppen på lite bearbetning å behöver ha tag i brickor som är runt 2.75-3.20mm tjocka.

passar volvo d24 brickorna eller de är helt annan diameter ?

finns de nån firma som säljer tunnare ?

Tacksam för snabba svar

Mvh

854 Inlägg
15 mars 2011
Jag kan gå ut och mäta vad jag har liggande.

d24 är mycket mindre diameter på om jag inte minns fel.

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
Kmarcus skrev:
Jag kan gå ut och mäta vad jag har liggande.

d24 är mycket mindre diameter på om jag inte minns fel.

volvo har inte tunnare än 3.30 mm å de är för tjockt.

så är de standard grejer är de inte lönt å leta sad

854 Inlägg
15 mars 2011
Hade en bricka på 2,65 mm, sedan ett rejält hopp upp till 3,35 mm. 100 på att Volvo inte har? Mina kommer från Volvo nämligen...

Om det inte går att få tag på kan det väl inte vara så svårt för en mekanisk verkstad att tillverka ett par?

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
Kmarcus skrev:
Hade en bricka på 2,65 mm, sedan ett rejält hopp upp till 3,35 mm. 100 på att Volvo inte har? Mina kommer från Volvo nämligen...

Om det inte går att få tag på kan det väl inte vara så svårt för en mekanisk verkstad att tillverka ett par?

jag har volvos shims- sats bredvid mig å dom har bara artikel nr mellan 3.30-4.50
å dom har ingen annan sats. sad

Jo special tillverkade kan man säkert få tag på. men sega pengar. får nog slipa till skiten själv i bandslipen på jobbet imorgon.  om jag inte finner något annat alternativ.
dålig med mek verkstäder här.

124 Inlägg
15 mars 2011
Dom borde väl någon med en planslip kunna mejsla ner, men de där är väl i hårdaste jävla slål som går att hitta, så det lär ju ta ett bra tag smile men ska man ha nått ska de få ta tid!

Ja gillar att tillverka mina egna delar till bilar :)

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
OpelAscona skrev:
Dom borde väl någon med en planslip kunna mejsla ner, men de där är väl i hårdaste jävla slål som går att hitta, så det lär ju ta ett bra tag smile men ska man ha nått ska de få ta tid!

Jag testade lite med en lite tryckluftsmaskin med sandpapper på å de gick rätt fint å slipa ner faktiskt. dock inte så spec exakt å rullen var typ 30mm i diameter :p

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
hade ju varit enklast å slipa ventilskaften direkt innan jag slängde på toppen på bilen..... tyvärr hade jag inga verktyg igår te å  shimsa så slängde bara på den idag å provmätte..ojsan.

854 Inlägg
15 mars 2011
Konstigt, undrar vart min kommer ifrån.

Nu vet jag inte vad för slip du har, men jag hade inte velat ha något halvbra till shims. Är dom inte exakt plana lär varken shims eller kam hålla speciellt länge.

Tror inte du behöver betala mycket för att få till några shims. Att undersöka kostar ju inget smile

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
Kmarcus skrev:
Konstigt, undrar vart min kommer ifrån.

Nu vet jag inte vad för slip du har, men jag hade inte velat ha något halvbra till shims. Är dom inte exakt plana lär varken shims eller kam hålla speciellt länge.

Tror inte du behöver betala mycket för att få till några shims. Att undersöka kostar ju inget smile

slipar man bara ena sidan så sliter man ju inte på kamen å de lär ändå styra i tryckaren.
men tanken är å vara väldigt noggrann i alla fall.

hörde med en polare på mek verkstad idag å dom har inge vidare slip till de. nån annan mek verkstad som gör jobb till privatpersoner finns de inte vad jag vet. den enda som gjorde sånt förr gör bara lego mek nu.

har kanske ett kort i ärmen som jag får ringa till om några timmar som kanske har spec brickor

Sök